Gå til innhold

Gravid for 4 gang

Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Ble først glad, men så tar usikkerheten overhånd.... Blæh! Prøver så godt jeg kan å ha positive tanker, men har blandede følelser. Var 4 uker sist mandag, testet svakt positivt på søndag, noe sterkere mandag, har ikke testet siden. Tok blodprøve i går for å måle HCG nivået, fikk resultatet i dag på 67. Sier meg ikke mye, men sekretæren sa at det forsovet er greit, men at vi må se på stigningen om noen dager, da jeg skal ta ny blodprøve. Noen med erfaringer med dette med stigning av hcg?

Dersom det går bra skal jeg begynne med fragmin sprøyter. Har i perioder menslignende smerter, noen kraftigere enn andre. Noen som også opplever dette tidlig i svangerskapet? Forventer ingen blødning. Pleier ikke å oppdage at det har gått galt før UL. Hadde 3 MA oppdaget kun på UL alle tre gangene. Bare hcg nivået stiger normalt og jeg får se hjerte slå, vil jeg ta det mye mer med ro. Men denne ventingen.......

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!! :-)

hCGen din er litt høyere enn min var, jeg var 51 da jeg var 4+1. På 48 timer steg den til 204. Jeg var veldig bekymret for at det var for høy stigning, men gynekologen var fornøyd og to uker etter fikk jeg se et bankende hjerte. Det som er sett på som normalt er at det dobler seg på 48-72 timer, men jeg har skjønt at gynekologene er fornøyde med en god del slingringsmonn.

Masse lykke til, hold oss oppdatert!!

HCG-nivå på 67, det er jo kjempebra! Gratulerer med ny graviditet! :)

Jeg vet, det er med blandede følelser at man tester positivt, men man må jo faktisk våge for å vinne. Plutselig kommer et alldeles strålende svangerskap, jeg krysser armer og bein for at det går din vei denne gangen. Selv med habituell abort i bagasjen, er sjansen 50-70 % (avhengig av alder) for at det fjerde svangerskapet ender vellykket. 70 % - det er gode odds det!

Klart man har litt smerter i magen når man blir gravid. Det skjer mirakler inni der, og magen gjør seg klar til å bli stor som en ballong!

Gleder meg til å høre om veien din videre. Jeg lyktes forresten selv på det fjerde forsøket, har en fortryllende liten jente som nettopp fylte ett år... :)

Erle, du fikk sagt det jeg ville si, bare mye bedre :-)

Glemte å nevne i går at det med kramper i mage og rygg i begynnelsen er helt normalt. Selv har jeg det hver gang, og det varer noen uker etter positiv test. Kjennes skikkelig ut som om mensen er på vei, men det er bare graviditeten :-)

Og jeg ser at jeg var litt kjapp da jeg skrev det med hCG. Ditt nivå er litt høyere enn mitt, og det er en bra ting (i tilfelle jeg fikk det til å høres ut som om jeg syntes det var litt høyt). Mitt var nemlig litt under snittet. Så ditt er helt perfekt, og ganske nøyaktig midt på gjennomsnittet for hvor langt du er kommet! (men utrolig mye er vanlig, da :-)

Takk jenter for svar og oppmuntrende ord :-) Trenger det virkelig om dagen. Fikk resultatet i dag. Hcg nivået etter 3 dag er blitt 227 og det betyr i følge sykepleier at den er helt normal. Ååååå for en lettelse. Var veldig nervøs før resultatet kom.

Kvalmen forsvant noe, men er kommet sterkere tilbake. Det varierer nok. Har bestemt meg for å la naturen gå sin gang og ikke skjenne etter minste delj.Blir bare stresset av det. Startet på fragmin sprøyte i dag og skal i følge sykepleier slutte med albyl-e, da det er nok dose i fragmin. Hva tar dere av medisiner? Har lest om flere som tar både fragmin og albyl-e. Uff, aldri vært glad i sprøyter, men hva gjør man ikke.....

Ser at det er flere som er blitt gravide her. Håper det går bra med oss alle. Det fortjener vi :-)

Annonse

Gratulerer så mye med graviditeten, Lykkefrø :) hcg-stigningen din er jo kjempe flott! Var selv gjennom flere hcg-målinger i begynnelsen på dette svangerskapet, og for engang skyld var de helt normale. Og jeg er nå 21.uker på vei med en liten jente :)

Tok selv Klexane og Crinone frem til uke 12, og fikk gyn til å skrive ut Albyl-E frem til uke 35 etter dette. Har ingen påviste problemer etter utredning, men tydeligvis er det noe som er anderledes etter jeg prøvde medisiner. Så håper det er akkurat det du også opplever denne gangen :D

Smerter i livmor og rygg er helt normalt som de andre skriver her, så ikkje bekymre deg over det. Selv om jeg vet hvor vanskelig det er å la være å bekymre seg!

Masse lykke til!! :D

Takk for gratulasjoner og lykke ønskninger :-) Gratulerer så mye med din graviditet du også. Håper sån at jeg kan komme så langt som deg og flere her inne. Tok du mange blodprøver for å måle hcg-stigningen? Jeg har kun tatt to ganger. Venter nå på første UL om to uker. Er så spent på det..... Prøver å ikke kjenne etter symptomer og tenke mest mulig positivt, men det er ikke alltid jeg får det til.

Jeg tenker også å fortsette på Albyl-e fra og med 12 uke. Håper sån at jeg kommer så langt. Har tidligere mistet senest i uke 7. Bare jeg kommer over denne perioden, tror jeg vil slappe mye mer av.

Takk for det :)

Jeg hadde ingen symptomer i begynnelsen på dette svangerskapet, de kom ikke før i uke 6 faktisk. Og slik var det ikke de gangene jeg mistet, da hadde jeg symptomer lenge før ikm. Så dette med symptomer har tydeligvis ingen betydning for om det går bra eller ikke :)

Jeg tok vel 3 hcg-prøver hos legen, og 1 hos gynokologen min. Og dette var vel i løpet av 17 dager tror jeg. Tok en ekstra hos gyn. pga at legekontoret ville vente så lenge med å ta den tredje prøven, og det hadde jeg ikke nerver til..og jeg var kjempe negativ hver gang jeg ringte for å høre svaret, og ble like overrasket hver gang det var positive resultat :)

Etter dette betalte jeg for UL hos privat gyn. omtrent en gang i uken/annenhver uke frem til uke 12, og det var verdt hver krone synes jeg. Har kunnet ringe dersom jeg har lurt på noe og fikk komme på timen dersom jeg var bekymret.. Og nå er vi her, halvveis i svangerskapet :) forsatte redde, men likevel mye nærmere drømmen vår enn noen gang.

Håper tiden går fort frem til du skal på UL, og at alt er i sin skjønneste orden :) du får prøve å fylle tiden med noe som får tankene på avstand, det hjalp ihvertfall meg i ventetiden. Var mye med venner og familie..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...