Gå til innhold

Adresse for sende søknad fødeplass?

Anbefalte innlegg

Noen som vet adressen å sende søknad om fødeplass for Ullevål og Rikshospitalet?

Synes nettsidene er veldig vanskelig å finne frem på og ikke blitt så desperat enda at jeg gidder å sitte i telefonkø lange tider for å kanskje få tak i den.

Fortsetter under...

Hei du. Da jeg søkte sendte jeg bare en mail til [email protected]. Hvor langt jeg var på vei og at jeg gjerne ville føde hos dem. Jeg fikk brev bare noen få dager senere at jeg hadde fått plass.

Fastlegen min sendte en hun også for sikkerthetskyld, men jeg tror egentlig ikke det var nødvendig. Jeg skal dobbeltsjekke adr.

Jeg søkte kun på Riksen ja.. grunnen var fordi det er så få plasser der..så det lønner seg å søke med en gang..selv om det virker helt fjernt. Jeg søkte samme dag som jeg fikk svar på blodprøven fra Riksen.

Vanligvis søker vel fastlegen for deg på første kontroll tror jeg?!

Jeg vil ikke føde på Ullevål og er veldig gla for at jeg fikk plass der og svar så kjapt :D Hvis du vil til Riksen burde du sende en mail til dem med en gang. Ser jo ut til at det er mange som skal føde i februar :P

takk for svar igjen.

Ja, nettopp derfor jeg skal få ut fingeren og søke selv da det er nå ferie for alle og enhver og 1.svangerskapskontroll blir da etter ferie, noe som fort kan bli for sent hvis en skal få førstevalget sitt for fødeplass.

Da lurer jeg bare på om jeg skal gå for riksen jeg da. Har ikke noe spesiell mening om jeg vil ha riksen eller ullevål så egentlig det samme hva jeg ender opp med. Bare jeg slipper å havne i Fredrikstad eller noe slik.

Annonse

Da er søknaden sendt. Så da er resten utenfor min kontroll.

Ser du også har termin Februar 2012.

Jeg som trodde at jeg var smart som var rask med å få søkt fødeplass:)

Hvor lang tid tok det før du fikk svar?

Bra :D Fikk ikke svar på mail, men fikk tilsendt en hel del papirer eter noen få dager. Fikk også time til ultralyd 23. sep :)

Jeg har termin i februar ja.. Vi har hatt mye med Riksen å gjøre ett års tid da vi har drevet med prøverør, så det var sykepleieren jeg pratet med den dagen jeg fikk svar på graviditetstesten som anbefalte meg å søke med det samme. Ellers så hadde jo ikke jeg tenkt på det :P

Dette var særdeles kjapt!

Jeg sendte mailen til Rikshospitalet i går klokka 15.50.

I dag klokka 09.40 ringte hun og sa at jeg hadde fått fødeplass på Rikshospitalet.

Er helt overveldet over hvor greit det var. Nå kan jeg slappe av, og nyte resten. Er i uke 8+3 i dag.

Jeg sendte mail til Rikshospitalet om fødeplass for et par dager siden og fikk mail tilbake i dag tidlig om at de ikke lenger godtok søknader på e-post, kun søknader fra fastlege/jordmor med kopi av helsekort. Merkelig at de plutselig har endret praksis. Er det noen som har funnet mailadressen til Ullevål? Jeg skal ikke på første svangerskapskontroll før i uke 13 grunnet ferieavvikling og er redd dette er for sent å få plass i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...