~Julie~ Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Nå er jeg snart i uke 16 og har allerede fått plagsomme kynnere. Kan ikke huske at kynnere kom så tidlig i det første svangerskapet... I jobben min sitter jeg mye forran PC'n på kontoret, og det er som oftes her det er værst. Jeg forbinder ikke kynnere med å sitte i ro (ikke før på slutten av svangerskapet i værtfall), så jeg ble ganske overrasket da dette ble et problem! Er det noen som har opplevd det samme? Jeg synes det er vanskelig å kontakte lege (jeg er jo ikke engstelig egentlig) for å få sykemelding, men jeg føler virkelig at dette begynner å bli slitsomt. Man liker jo ikke å klage Fint om noen med samme erfaring kan dele den!
anna_lou Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Akkurat slik ahr jeg det også. Er i uke 18 nå, men har hatt problemet i ca to uker nå. Det starter som oftest på jobb når jeg sitter forann PC'en. Og har det først begynt så gir det seg som regel ikke resten av dagen. Føler selv at det har en sammenheng med stress da jeg ofte er litt stresset på jobb. Jeg spurte legen om dette, og hun sa at det var litt tidlig å få mye kynnere så tidlig, men at jeg ikke trengte å bekymre meg............så da håper jeg det går fint med oss begge. Men tror nok sikkert at kroppen vår prøver å fortelle oss at vi må ta det rolig. Vil anbefale deg å ta det opp med legen hvertfall, for det er jo ikke noe særlig å gå rundt å ha det slik. Jeg er fra allerede fra før av sykemeldt 30% Og føler at jeg aldri i verden hadde klart å jobbe fulltid nå.
anna_lou Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 vil ogsp legge til at de 30% fordeles utover dagene, slik at jeg jobber kortere dager, det synes jeg er veldig greit!
Nette84 Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 heisann har hatt kynnere siden uke 15,er nå i uke 23, syntes også dette var tidlig men jordmoren sa at det er veldig forskjellig fra person til person. har ikke noe tidligere svangerskap å sammenligne med da. Prøvde å jobbe litt men kynnerne ble verre og oftere så valgte å prøve å være hjemme for en periode, og det hjelper godt på å bare være hjemme å ta ting i mitt tempo. Hadde en jobb der jeg satt mye med pc.. har til tider når jeg er sliten rundt 30 kynnere om dagen og av og til me bare få minutters mellomrom.. er veldig ekkelt og litt for ofte syne jeg men det er visst ikke noe farlig med det.. Du får bare finne ut hva som er best for deg I mitt tilfelle å bare ta det med ro
Sololight Skrevet 23. juni 2011 #5 Skrevet 23. juni 2011 Jeg fikk også plagsomme kynnere tidlig, spesielt på jobb foran pcn. Men så ble jeg oppmerksom på at buksene mine strammet over livmoren når jeg satt, og at det hadde innvirkning. Nå bruker jeg tights som ikke strammer noe sted, og jeg får ikke lenger kynnere når jeg sitter... Merker dere forskjell på det?
flekken35 Skrevet 24. juni 2011 #6 Skrevet 24. juni 2011 Jepp samme her og;) Masse kynnere helt til jeg kjøpte meg en mammabukse som ikke strammer noe sted, kjenner vel kansje litt kynnere av og til enda, men ikke mange;)) er 16 +1 nå og har kjendt kynnere noen uker nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå