Gå til innhold

Kan jeg få lov å fortelle hvorfor mine barn er i barnehagen? (Rettet til deg som men mener at jeg ikke burde hatt barn, du skal få det inn med teskje!)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør noe som mange mennesker gjør, jobber! Jeg jobber for å tjene penger til livets opphold, jobber for å kunne kjøpe mat til barna mine og for å gi de noen goder her i livet. Ja jeg har også "kjøpt" en barnehageplass til de, der de kan få leke sammen med andre på sin alder og lære seg språk, sosialisere seg og rett og slett ha det gøy. Spør du mine unger så har de faktisk LYST å være i barnehagen.

I arbeidslivet har man noe som heter ferie, ikke ubegrenset men en som jobber har 5 uker. Et barn har krav på til sammen 4 uker ferie i løpet av sommeren. Dvs at da må jeg ta ut 4 av mine 5 uker ferie slik at jeg kan finne på noe gøy med ungene mine! Da er regnestykket enkelt, jeg har 1, EN uke igjen. Disse 5 dagene kan jeg velge selv når jeg vil ta ut, enten det er i vinterferien, høstferien, jul, påske, når som helst. Det sier seg selv at jeg ikke kan ta ut ferie alle disse dagene som du mener jeg burde gjøre, for å bake boller med ungene mine.

Så er det jo litt kjekt som en at hele familien kan ta ferie sammen og ikke hver for seg, ja for det er en pappa med i bildet her også!

 

Så over til permisjonen min. Kan du fortelle meg hvordan i H........ jeg skal aktivisere de to eldste når den minste henger i puppen hele dagen?? Når de to eldste finner det for godt å stikke av når jeg bytter bleie eller prøver å få den minste til å roe seg fordi han har magevondt? Bare noen få eksempler. Skal mine eldste gå for lut og kaldt vann når mor ikke har kapasitet til å bake de jævla bollene hver dag? da tror jeg ungene synes det er gøyere å bake boller i barnehagen! Og for å roe deg ned litt nå, ungene er i bhg sånn ca fra 9-15.30 alt om det er mammen eller pappaen som leverer og henter.

 

ja ja ble langt dette.. men HERREGUD! La nå folk få bestemme dagen sin selv! Jæv..... SV-er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh...du har ikke lest innelgget. I tillegg tror jeg at jeg traff et veldig ømt punkt, ettersom du ble så sint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bake boller hver dag? What? Hvem sa noe om det? Det må i så fall være han på din høyre skulder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått innlegget ja. Er snakk om å la ungen stå på døra når barnehagen åpner og hente etter 16.00... Gjelder ikke deg det da sjø. Jeg er en som for over alt i verden ikke vil ha ungene mine i barnehagen i 9 timer hver dag. Men største jenta mi gikk selvfølgelig i barnehagen i permisjoenen min. Hun var umulig og stakk av og fant på mye tull når jeg ammet. Men jeg klarte selvfølgelig å hente henne rundt 15. 00 for det. Leverte henne rundt 09.00 gjorde jeg også. Mulig mange syns dette er lenge også. Men såpass syns jeg det kan være.

 

Så ro deg ned, ingen som har sagt at det var noe galt i det du gjorde. kanskje noen trodde du brukte ni timersdager...

 

Aldri om jeg hadde sent far til å hente halv 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha - det er så bra 18:41. Så fordi Hi har et lite spedbarn som krever sitt natt og dag, så skal hun ikke få barn om hun ikke samtidig kan ha de andre småtassene hjemme? Det er vel en grunn til at den norske stat betaler permisjon ? Det er vanskelig å få til spedbarn og jobb, å være hjemme i mamma/pappaperm er en jobb i seg selv.

 

Så alle kvinner som ikke ser seg i stand til å å ha en 4 åring, en 2-åring og en 3 mnd gammel baby hjemme daglig skal avstå fra å få barn , for det er det nemlig noen av DIB-damene som har bestemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du jobber er din sak, at barnet har rett på ferie, er fantastisk. At dere får det økonomiske til er en velsignelse... At folk må få velge forskjellig må også du akseptere... akkurat at vi som velger anderledes må (og for min del også gjør) vi akseptere..

 

Nå.. Jeg har ikke hatt permisjon... for jeg er jo bare hjemmeværende med alle mine fire barn. Jeg har klart å aktivisere de større fint selv med en baby i puppen, og ingen av mine barn har stikket av når jeg har skiftet bleie på noen av de heller.. bare eksempel, ingen av mine barn har gått for lut og kaldt vann selv om jeg har vært hjemmeværende mamma med 1 i puppen, og tre på gulvet alle under 5 år... så den må du nok lenger på jordet med... (men kanskje forskjellen er at jeg faktiskt lyst til å være mamma...)

 

Når dette er sagt.. HERRE GUD, LA OSS ANDRE OGSÅ BESTEMME DAGEN SIN SELV JÆVLA SURPUMP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er rasende. Må føle seg skikkelig truffet av dette! Enig, hun burde holde beina samlet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter HI 100 %! :)

 

Det handler da ikke om at man ikke klarer å ta seg av barna sine!! Det handler om å finne en balanse slik at alle i familien har det bra. I stede for å bry dere om hva alle andre gjør, KUN for å kritisere, gå å bak boller med barna dine da vel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo deilig å slippe å jobbe da 18.46 - la oss andre mødrene jobbe og betale skatt så du kan være hjemme. Nå kan du selvsagt si at jeg skal passe mine egne saker og "du veit ikkje ka du snakkar om". Og det er jeg helt enig i - du kan være milliardærarving, eller frue eller rett og slett klare dere med mindre. Og jeg er helt enig - så lenge du ikke snylter må staten - og da meg - så er det din sak hvor du får penger fra. Men det er det også hvordan andre styrer hverdagen mht barnehage for de som faktisk må jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vel ikke HI har noen grunn til å forsvare seg lenger. Hun gjorde sitt poeng i hovedinnlegget, og jeg støtter HI fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stygge dere er !

 

Jeg går hjemme og har sønnen min i bhg . Han hadde kjedet seg ihjel om han skulle gått hjemme med meg hele dagen, alle ungene i gata her går i bhg og nå som det kommer en lillebror som han syns er spennende i hele 3 sek ,så er det ikke tvil om at han får mye mer ut av å være i bhg enn her hjemme!

 

Og for han så er jeg verdens beste mamma :)

 

Og det er du for dine barn også HI :)

 

Ha en flott kveld og ikke la disse hysteriske kvinnfolkene her ødelegge kvelden din ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvare seg lenger? Tror ikke hu har behov her for å forsvare seg. Hu har vel sagt klinkende klart i fra ? Om hun så sto på døra når bhg åpna og henta de seint, hva så? Jeg har to barn som begge går i bhg. Jeg er hjemme i permisjon og jeg har spurt dem mange ganger om de har lyst å bli hjemme med meg i stedet for å gå i bhg, men nei, de vil heller være i bhg og leke med alle vennene sine. Det er jo det samme med de barna som er ute fra morgen til kveld som du så vidt ser snurten av. De er ute og storkoser seg med vennene sine. Det gjør dem ihvertfall her i helgene. Hører dem ute i gata, i hagen, eller hos naboen og de har det helt topp ! Skal jeg da be dem komme inn kl 1500 fordi de har vært borte fra hjemmet såååå lenge og burde være hjemme istedet for? Nei, vet du hva, så lenge ungene koser seg, uavhengig om det er i bhg, eller ute blant ungene her hjemme, så ser jeg ikke noe problem i det. Når jeg kommer tidlig i bhg for og hente ungene, så vil de ikke bli med meg hjem uansett :-p Ja, de syns det er kjedelig. Alle de andre barna leker jo sammen og har det helt topp, så det er jo klart de ikke vil hjem tel'a mor da :-p

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er et innlegg som støtter HI? Innse at det er ulike meninger om mye, og at vi er fler som er av samme oppfatning som HI. Det er faktisk OK å jobbe og forsørge ungene, og da også ha de i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og du leverer han kl 7.30 og henter han 16.30. Fordi du rett og slett ikke gidder å ha han hjemme. Det med at han koser seg mer i bhg en hel dag(!) mens du pleier deg selv er rett og slett pisspreik! Har hørt det i altfor mange år nå! Djiises! Våkn opp! Studier og forskining sier jo at det ikke er bra for barn og være for lenge i bhg...skjønner du ikke det? Hjelpes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier og forskning? HAHAHA.. Du tuller vel nå?? Skulle man fulgt alt det det som er blitt studert og forska på så hadde det jo for svingende vært uforsvarlig og hatt barn i det hele tatt :-p

 

Hva er for lenge å være i bhg da og hva er sånn passe, sånn at det som har blitt studert og forska på ikke skader barna? :-p Huff, det var dagens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja uff, Han sønnen min har det helt forferdelig :( Rart han ikke har blitt hentet av bv enda? Kanskje du skal sende en bekymringsmelding du da 19:40 som kjenner meg så godt.

 

Og i samme slengen kan du jo sende et brev til skattemydighetene og nav om at du ikke vil at dine skattepenger skal gå til meg og sende melding til nav om svindel siden jeg bare er hjemme og pleier meg selv...

 

Siden du kjenner meg mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh Nåh Nåh... Ikke så sinte da damer, husk nå på at :

 

 

Jesus elsker alle barna, alle barna på vår jord.

Rød og gul og hvit og svart, er det samme har han sagt.

Jesus elsker alle barna på vår jord.

 

 

Tipper på at det samme gjelder for alle barna i BHG og alle barna hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle gjerne hatt en "like app" på dette innlegget ;) Er ikke mye som dingler mellom øra til 1940 i kveld x)

 

Kansje vi skal begynne å ta spabehandling sammen vi to, "mamma'n til Will og bare pleie oss selv, mens ungene har det helt forferdelig i bhg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det omtrent som hi jeg og. har ikke fått med meg den aktuelle debatten og ikke lest hele tråden, men har jolest mye annet om temaet. Forresten så må av og til far levere (gjør han nesten alltid) og hente her fordi vi har kun en bil og det blir vel komplisert og stressende å ta busser med liten (skrike-) baby for å hente og levere storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...