Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det virker som om min 6 uker gamle datter sparer opp avføringen. Nå har hun ikke bæsjet på en uke før i dag, men nå har hun altså levert tre SOLIDE bleier på rappen! med mye magevondt i tillegg..

noen med lignende erfaringer? er dette helt vanlig?

tips til å hjelpe henne å "få det ut"? har prøvd å massere magen med klokkn, og dytte knærne litt opp i magen, men uten at det har hjulpet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ganske vanlig at barn som bare får brystmelk kan ha sjeldne besjebleier, men om hun har vondt er det kanskje greit å ta det opp på helsestasjon evt med lege :)

Om det er hardt kan du gi litt malt på en teskje og ta tempen på jenta di, om noe puttes inn kommer noe ut ;p

Skrevet

Får du henne til å drikke fra flaske? I så fall kan du kan blande bittelitt, type en kvart teskje maltekstrakt (kjøpes på glass i dagligvarebutikk, set ut som mørk honning) i melken (den blir mer tyntflytende når du varmer den opp, bland eventuelt med litt kokt vann hvis den klumper seg). Kanskje er det nok med ett måltid med dette. Ellers kan du jo prøve med litt mer maltekstrakt i melken. Lykke til. :-)

Skrevet

Min er lik og han vært sånn siden han ble født. Er nå 3,5mnd. Han bæsjer en gang i uken og jeg merker det når han blir urolig og fiser masse .Da kommer det noen solide bæsjebleier de neste timene...

Siden jeg ammet sa helsesøster det gjorde ingenting, noen kunne til og med gå to uker!

Skrevet

Babyer som kun får morsmelk, så gjør det ingenting om det går lang tid :)

Hos jenta mi gikk det 4 1/2 uke på det meste, før hun bæsjet..

Slå den du ;)

Skrevet

takk for svar og tips alle sammen!:)

en uke er vel ikke så veldig lenge nei, men jeg synes det er dumt at hun plages av det.. i tillegg spiser hun veldig dårlig når hun er så full av bæsj i magen; var på seksukerskontroll i dag og hun veier bare 3700. og 57 cm.. ganske lang og tynn med andre ord.

jeg tenker at dersom hun hadde klart å bæsje oftere ville hun kanskje også spist mer og oftere. har spist hver time i dag etter fem solide bleier i går og i natt. men det går seg nok til, hun er friskog fin ellers, så ikke verdens undergang heller:)

Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Her er det flaskebarn, og første månden, gjorde han ikke fra seg mer enn 4 ganger, "reddningen" her ble å masere/gni under fotsåla hans i ca 10 minutter to ganger pr dag, etter det gikk det lettere og oftere mellom bleiene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...