Gå til innhold

Dere som går hjemme med baby og har en i barnehage...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på hvorfor maaaange av dere leverer de 7.30 og henter kl 1620? Hvorfor får dere barn?? Hva er vitsen? Leser om at det er flere og flere barn som lider av psykiske lidelser. Legger faktisk to og to sammen og tenker at det er altfor mange som overhodet ikke gidder å ha barna sine hjemme..uansett. Jeg siterer meg selv..hva er i det hele tatt vitsen? Jeg snakker ikke(!) om de som har foreldre som jobber med å få endene til å møtes, men snakker om de barna som har lillesøsken hjemme og storesøsken som konstant er i bhg hele(!) dagen, aldri fri, ikke høstferie, ikke juleferie (annet enn de dagene det er stengt), ikke påskeferie, max 3 uker ferie om sommeren..Hadde vi voksne like å ha det slik? Nei, det tror jeg ikke. Men barna må det.de klarer ikke å snakke sin egen sak...er det rart de er sliten? Jeg gidder ikke høre på svar som..." de liker seg best i bhg...osv...hva med å finne på noe sammen med de av og til? Jeg mener ikke hver dag, men av og til..Annen hver uke?.Ha litt kortere dager.9.30-15?.., kose seg hjemme, bake boller, gå en tur i skogen bare for å være sammen...nei, Mange skulle rett og slett ikke hatt barn. Dessverre. Mange bruker barn kun som status. Og jeg vil avslutte med at jeg jobber ikke i barnehage, men ser dette i min hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et annet tempo i barnehagen, det er underholdning hele tida og fullt av mennesker og støy. Kanskje ikke rart om barna venner seg til all denne ropingen og underholdningen.

Kanskje de ikke finner seg til rette med å bake alene sammen med mor?

 

Jeg heller til at barnehagebarn er overstimulerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme full tid og har 3 barn som ikke går i barnehage og får masse kritikk for det. Det er tydeligvis en formel for hvordan man oppdrar lykkelige barn, eller? Det finnes mange måter å være god forelder på. Og folk tar sine egne valg basert på hva de føler er best for dem, og det som passer deres situasjon og deres barn best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg Hi, vet om flere som bruker barnehagen som oppbevaringssted. Noen har ikke engang baby hjemme, men jobber kanskje 50-60 % mens unger er i barnehagen 100 %. Skjønner ikke at det går an. Syns synd på de stakkars små som ikke kan gi beskjed selv. Et eks er en bekjent av oss. Babyen begynnte i barnehage når hun var 9 mnd, var der fra det åpnet til det stengte 5 dager i uken. Far jobbet fullt. mens mor studerte på universitetet. Hun var hjemme det meste av dagen og dro på noen forelesninger. Syns det er på grensen til barnemisshandlig. Hun kunne vel startet å lese kl 10 da og avsluttet kl 15 og lest mere etter ungen hadde lagt seg? Eller hatt ungen i barnehagen 3 dager i uka ellr noe? 9 mnd altså! Et annen eksempel er mor som jobber 50 % ,mens ungen er i barnehagen 100% fra 8 til 16-16.30 hver dag. Hvorfor får man barn da? Hvis man foretrekker å sette dem bort når man har muligheten til å ha dem sammen med seg? Og enig Hi, dette gjelder ikke de som MÅ jobbe fulltid og ikke har noe valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? dere er klar over at vanlige oppegående mammaer og pappaer sender ikke barna i bh for og få fri selv! de gjør det for at barna har godt av det... de lærer, har lekekamerater osv.. får oppleve mye! vet ikke hvilken aldersgruppe du snakker om/ til.. men jeg er hjemme med ei på 6 mnd og har ei på 4 år. om vi ikke kommer til frokost blir hun veldig skuffet og om hun blir hentet først vill hun ikke bli med hjem.. hun stortrives der med alle vennene sine.. synes det er kjedelig og være hjemme med meg og versla... så vet ikke helt hva du mener her?????

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere er så trangsynte!! herre. jeg har 2 barn ingen familie og jobber halv dag. 08.30 12.30 så slapper jeg av og handler osv resten av dagen! takk gud for at det finnes bh. jeg trenger og ta litt vare på meg selv og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig HI, men tror aldri vi normale mennesker kommer til å skjønne det der noen gang. Noen foreldre er korka, det er bare sånn. Kjenner mange som faktisk mener at de ikke kan være alene med to unger. De må man jo vente til far kommer hjem i 5 tia før man henter ungen. Vet av mødre som har lang tid igjen av permisjonen og likevel har poden ni timer i barnehagen.

 

Det er så mye rart der ute, jeg har gitt opp å fatte det.... Vi er forskjellige, skulle bare ønske de kunne sett det fra barnas side, men det er ikke noe vi kan gjøre med.

 

De velger selv og de som jobber i barnehagen himler nok med øynene. Hilsen mor i permisjon og storungen på 60 prosent kjernetid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at maaaaaange gjør dette? Har du foretatt noen vitenskapelige studier om fenomenet? Eller slenger du bare generelt pisspreik og synsinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare ett barn jeg nåp har jeg sommerferie fra skolen men sender han i barnehgaen 2-3 ganger i uken mens vi er hjemme, ellers tror jeg han hadde kjedet seg ihjel, siden han ikke har barn på egen alder her hjemme xD syns barnehagen er et trivlig sted for barnet og han koser seg der. ellers hadde jeg aldri latt han dra dit xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte underholdende at du mener du vet hva som er alle barns ståsted. Stormannsgalskap?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mødrene henger vel rundt på kaffe og skryter av hvor deilig der er med fri da sikkert. Skulle vært som i Sverige, der kan man bare være 15 timer per uke i barnehagen om mor er hjemme. 6 timer hver dag hadde kanskje vært mer passe da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv student og kan velge å studere hjemme mye av tiden. Jeg har en sønn på 4,5 år og går gravid i 6. mnd. Min sønn gikk 70 %, men har nå begynt i 100 % plass. Pappa jobber turnus. Jeg leverer mellom kl. 9.30 og 10.00. Henter igjen mellom 15.30 og 16.00.

Min sønn foretrekker å være i barnehagen hvor han får løpe, leke ute og være med venner hele dagen. Jeg har ikke dårlig samvittighet fordi han er i barnehagen mere enn han absolutt må. Vi har rolige, lange morninger sammen, jeg får gjort mye skolearbeid på dagtid og sønnen min får kost seg med venner. Også har vi ettermiddagene sammen. Jeg ser ikke hva som er så galt med det? Han kommer til å fortsette i 80 eller 100 % plass etter lillesøster er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en observasjon av 4 mødre på café blir til at maaaaaange gjør dette? Mulig dere bor i områder med ressurssvake og egoistiske mennesker?

 

Det virker virkelig lite intelligent med all denne uberunnede synsingen fra mødre med overdreven tro på seg selv og egen evne til observasjon. Keep it up, dere gir god underholdning :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? 7 timer? Hva er vitsen med barnehage da? Folk har vel barna i barnehage fordi de må på jobb, og hvem får presset inn en arbeidsdag (inkl transport) i løpet av 7 timer? Lattelig..

 

 

Hilsen meg som svarte som nr tre at jeg er hjemmeværende med mine barn, (hadde jeg jobbet hadde jeg trengt mer en 7 timers dager for å komme meg til og fra jobb).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit at barn av foreldre som sliter med å få endene til å møtes får barn med psykiske lidelser, men ikke de som er hjemme i permisjon, er det det du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke opp for mange, men slik er det her i barnehagen (neste barnehage er 1 time å kjøre)

 

17:57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har ingen barn som går full tid i barnehage :) Jeg jobber derimot med mennesker i vanskelige livssituasjoner og vet at holdningene og oppfatningene til dumme DiB-kjerringer ofte er kun det, dumhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du trenger en lite synonymordbok? Synes ditt nivå vitner om en svært lav intellektuell kapasitet. Håper din omsorg for dine barn er langt bedre. Skjønt, lite trolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la folk gjøre hva de vill. hadde barn tatt skade av dette ville bh varslet bv for og komme og lære mor at barnet ikke kan være en hel dag i bh for det kan få varige men;) pass på deres egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...