Gå til innhold

Gruer meg til ferien i år :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fordi vi har fått barn så har vi ikke planlagt noen lang tur eller noe spesielt i det hele tatt. Og det er helt greit! :) Synes det er koselig å være sammen med familien. Men mannen min har vært på guttetur 1 uke av ferien nå. Så skal jeg og dattern kjøre alene dit (tar 4-5 timer) og være med hans foreldre 1 uke. Med han da selvfølgelig.

Nå skal han plutselig på fotballkamp med faren sin dagen etter vi kommer, så da må jeg være alene med mora hans (som jeg ikke har noe særlig forhold til) og dattera vår.

Han hjalp ikke til med pakking eller noe før han dro så jeg må fikse alt alene og er bare drit sliten. Dattern vår er 3mnd.

Er jeg helt på trynet som synes dette blir litt kjipt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er du ikke! Skjønner at du blir irritert. Regner med din mann jobber og at du derfor blir lei for at ikke han prioriterer dere i ferien sin, framfor guttetingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er surt ja. Han kunne da satt av tid dere også. Eller tenkt på at kanskje du også har lyst å gjøre noe (annet enn å sitte med morra hans...).

Gruer meg selv litt til sommern. Får snart baby, så vi kan ikke reise noe sted i sommer. Hans unge skal 3 uker på utenlandsferie med morra, mens min ikke skal reise noe sted. Ikke med pappaen heller. Dessuten får hun nesten ingen å leke med siden hun nesten ikke får sett noen av stesøskene sine. Gruer meg til å høre om ferien til hans unge. Høre om alt det kule de gjorde og kjøpte og alt... Skal prøve å få med mannen på å ta en helg bare han, meg, min unge og vårt felles i august/september en gang kanskje, og gjøre noe gøy, mens hans unge er hos morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det slik tenker jeg for en syting og klaging. Men når det er sagt hadde jeg syns det var kjipt om det var meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette hadde jeg også blitt litt sur for. Nå har han fått ferie ei uke alene og så skal dere besøke HANS familie og om jeg ikke hadde kjent dem så godt ville jeg satt pris på at han ikke planla utflukter uten meg når vi er der. Egoistisk gjort synes jeg. Han tenker sikkert ikke på at det kan bli ekkelt for deg om du og hans mor ikke har noe å snakke om f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner st du syns det er kjipt.

Men hva med å sette ned foten å si at det ikke er greit at han reiser på fotballkamp med faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det kan være litt kjipt ja, men en fotballkamp er vel strengt tatt bare noen timer? ¨Dere har jo 6 andre dager å være sammen på¨.

Regner med at han ikke ser sin familie så ofte siden det er 4-5 timer fra dere, og da er det sikkert kjekt å kunne være litt alene sammen med faren sin også - som en sånn gutteting i voksen alder.

Jeg hadde mer reagert på at han var vekke i en hel uke på guttetur jeg da, hvis jeg hadde hatt et barn på 3 mnd.. men den regner jeg med er avtalt og klarert med både deg og han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...