Gå til innhold

Gravid og resepsjonist på hotell. Synspunkter?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hotellet har 60 rom fordet på 6 etasjer. Jeg har nesten bare kveldsvakter og er derfor da helt alene på hotellet og har da også ansvaret helt og alene hvis noe skulle skje (f.eks brann) Gårt brannalarmen i 6 etasje må jeg altså springe raskt opp alle trappene (heis er selvsagt utelukket) Jeg er 6 mnd på vei og det begynner å bli ganske tungt, i tillegg sliter jeg med bekkenløsning.

Er det forsvarlig å la meg ha ansvaret helt alene for hotellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke problemet med å jobbe som respesjonist nei. Forøvrig er det uforsvalig å springe opp i 6 etasje om det brenner der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når brannalarmen går må jeg jo selvfølgelig sjekke om den er falsk eller ikke, og da må jeg jo springe opp trappene så raskt jeg kan. Brenner det så må jeg få ut gjestene osv.

Hadde jeg hatt dagvakter hadde det vært annerledes for da er stuepikene her. Men er det ikke uforsvarelig at jeg har ansvaret alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det være en brann i 6. etg og du slokker den, så er det uansett brannvesenet sitt ansvar å konstatere at den virkelig er slokket. Selv om du er aldri så mye flink med å slokke selv altså. SAmme om det er en falsk alarm også eller bare en gjest som har røyket hvor han ikke skulle - det er kun brannvesenet som kan melde "Faren over".

Uansett er det uforsvarlig at du er alene - hva hvis du blir overfalt av en av gjestene eller faller i trappen eller blir låst inne på et rom, gravid eller ei - med mindre du da har en trygghetsalarm til et vaktselskap som opererer med rask utrykning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm regel er det jo falsk alarm, vi plages litt med det pga av damp fra dusj..Vi har ikke direkte alarm til brannvesenet, derfor er det jo vi selv som må sjekke for deretter å ringe brannvesenet hvis det er oppstått brann eller røykutvikling. Mens vi gjør dette skal vi evakuere gjestene. Det jeg tenker ikke er forsvarlig er at det ikke ville gått like fort (om jeg i det hele tatt hadde klart å karva meg opp til 6 etg:p ) som om jeg ikke hadde vært gravid og spesielt med bekkenløsningen i tillegg.

Men mulig jeg bekymrer meg uten grunn (ut ifra svar jeg har fått ser det slik ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å løpe opp trapper når du er gravid med bekkenløsning er helt på trynet, så for å svare på spm ditt - NEI det er ikke forsvarlig for din egen helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet 100% på sykehus til uke 37. Værre det!! Du skulle sett meg løpe gjennom koridorene under hjertestanser, hoppe opp i senga og starte hjertekompresjoner. Sikkert litt av et syn så diger jeg var. Men det gikk helt fint. Satte meg bare ned og drakk et glass vann når vi var ferdig.

Jeg hadde også ansvar for avdelingen om natten. Hadde brannalarmen gått og det var en reell brann, måtte jeg ha dradd pasientene ned fra senga, og dradd de på madrassene ut. Hadde jo forhåpentligvis fått hjelp av branvesenet etterhvert.

En kan ikke tenke på hva hvis! Du klarer det aller meste selv om en er gravid.

Den dagen bekkenløsningen blir så ille at du ikke klarer å stå oppreist, blir det jo en helt annen sak. Det må du ta opp med legen din.

I mellomtiden bør du ta en prat med arbeidsgiveren din og høre om det er muligheter for tilrettelegging. Om du kan bytte vakter hvor det av erfaring er veldig travelt osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får da være grenser, den dagen hun ikke klarer å stå oppreist kan hun krabbe opp trappene. Det er faktisk veldig effektivt, sønnen min på 8 mnd. er er racer oppover trapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19:35, skal vedde på at du ikke hadde noe særlig til bekkenløsning heller! En kan fort bli sengeliggende ved å løpe opp og ned trapper med bl og det lenge før en blir diger! Jeg hadde gangvansker allerede i uke 6...Nei HI, du må få tilrettelegging asap! Ikke vits i å presse seg for mye heller, da blir du bare vondere og lengre...gjelder også etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...