Gå til innhold

Oppfølgingsplan når man er sykemeldt, skjønner ikke hvordan


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært sykemeldt i 8 uker nå og fikk brev fra NAV i dag om at jobben skulle ha vært i kontakt med meg og at vi skulle lage en oppfølgingsplan sammen.

 

Men jeg er fortsatt så dårlig at jeg ikke klarer å løfte noe og jobben innebærer nesten kun løfting hele dagen lang. Så hva i alle dager skal vi liksom skrive på den oppfølgingsplanen ? Har allrede vært i dialog angående tilrettelegging men det var ikke mulig. Tenkte at jeg måtte ringe jobben i morgen da de ikke har snakket om denne planen og NAV sier at den må sendes inn til de.

 

Går jo i behandling nå men dette kommer til å ta tid sa legen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

dere må da bare skrive i oppfølgingensplanen at der ikke er noen muligheter for tilrettelegging.

 

Jeg har fått kreft og der er ikke noe der kan tilrettelegges for jeg kan komme tilbake mens jeg er i behandling og dette har vi bare skrevet.

Mener der står noe ala vi er i kontinuerlig kontakt, sykdommen må gå sin gang og behandlingene må avsluttes før evt tilrettelegging og tilbakekomst i jobb kan forekomme.

 

Det er viktig at denne plan blir sendt inn til NAV da dine sykepenger ellers kan bli stoppet. Det er arbeidsgivers ansvar å lage oppfølgingsplan, men det går ut over deg dersom dette ikke blir gjort.

 

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil dere skrive at det på det nåværende tidspunkt ikke er mulig med tilrettelegging som gjør at du kan arbeide.

 

Men er det virkelig slik at du ikke kan bidra med noe i bedriften?

Noe som ikke innebærer løfting?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...