Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Jeg må slutte å amme, med umiddelbar virkning, noe som byr på en stor utfordring: gutten vil ikke ta flasken skikkelig. Alle gode råd tas i mot med takk her. Vi har prøvd de aller fleste merker nå utenom tommy teepe og ingen faller i smak hos poden. I kveld blir aller siste ammerunde og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre for noe smart for å få han til å ta den flasken Så pøs på med gode råd slik at jeg forhåpentligvis kan går fra pupp til flaske uten de store problemene.
littlefairy Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Tror du bare må velge en tåtesmokk å holde deg til den.. og så er det bare å være "beinhard"... altså, når han blir sulten nok så måå han ta flaska når det ikke er andre alternativer! Sliter litt sjøl her i gården, og nå bruker jeg Mam-tuttene, de passer i aventflaskene også det er helt genialt... han bruker den i smokk også, så da holder jeg meg til den siden den er mest lik smokken. Og det bedre for hver gang vi prøver En dag spiste han ikke på 7timer, skikkelig stagutt... men han tok den litt slutt... (ammer til vanlig, men må få han til å ta flaske siden vi skal bort en helg, blir borte fra lørdag til søndag, og det er krise om han ikke tar flaska... men har finni ut at når det ikke er andre alternativer og sulten er der så går det... ) Hvis det er erstatning du bruker, så kanskje det vil hjelpe å bytte merke. Jeg begynte med babysemp, og tror rett og slett han ikke likte den... nå har jeg prøvd Hipp og den falt myye bedre i smak. gjerne med littegrann malt i også! Lykke til!
TiNi88 Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Dette var en vanskelig problemstilling, men de fleste sier at barna tar flasken til slutt når de blir sultne nok.. Jeg valgte å gi gutten min flaske på sykehuset da han måtte mates i søvne for å unngå sonde. Vet ikke om du kan lure han med det, å gi han mat i lett søvn også la han våkne til flaska Kanskje han finner ut at det kommer mat ut, og at det er greit da Om det ikke funker kan du jo lure han med puppen innimellom også bytte til flaske når han er rolig. Jeg måtte lure gutten min med smokk under ammingen for å få han til å ta puppen når jeg ammet, så det går jo an å prøve!
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2011 Takk for tipsene Jeg kan ikke gi pupp innimellom fordi jeg tar noen medisiner som går over i morsmelken og som er farlig for gullet. Derfor blir det en temmelig brå og hastig overgang fordi jeg risikerer å gå i dørken dersom jeg utsetter medisineringen for lenge Men nå skal jeg for det første holde meg til 1 flasketype, fortsette å gi han den mme vi har i hus og rett og slett bare insitere på at han skal ta den Jeg legger han inntil kroppen min som normalt slik at han fortsatt får varmen og kosen, men ikke pupp. Må bare to at det til slutt vil fungere
TiNi88 Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Mente bare du skulle lure han i kveld regnet med at det var en grunn til den raske puppukutten
tina 79:) Skrevet 21. juni 2011 #6 Skrevet 21. juni 2011 Husk at du lukter melk, så bytt ammeinnlegg og sånn, så du ikke er full av melkelukt, hold deg til en flasketype, og gi flaska når babyen sover. Pass på at du har minst mulig hull på flaska så melken ikke kommer for fort, og gjør den mer atraktiv ved å søte den opp med malt. Har lånt en bok på biblioteket der disse rådene står. De foreslo tilogmed litt sukker i siste utvei. Morsmelk er søtere enn MME, så det kan være et tips i begynnelsen. Ellers er pappaer også fine! De lukter ikke melk. Sett pappa på et rolig sted med dempet belysning, gi ham nok selvtillit til at dette skal funke, og la dem finne ut av det!!! Masse lykke til:) Jeg sluttet brått forrige søndag, og det gikk fint. Min lillebror har tatt flaska da, men disse tipsene sto i boken Flaskemating. Pass på deg selv så du ikke får brystbetennelse. Klem fra nybakt flaskemamma
lillenims Skrevet 21. juni 2011 #7 Skrevet 21. juni 2011 Prøv å gi med kopp i stedet, se http://ammehjelpen.no/artikkel/97/Koppmating Du må jo få i han mat, så kan du heller få han til å ta flaska etterhvert. Husk at du lukter melk, så om det er mulig bør du få noen andre til å mate han inntil han vil ha maten han blir tilbudt. Flott at du gir masse kos og hudkontakt (Og du har sjekka med tryggmammamedisin.no at du faktisk IKKE kan amme med medisinen, eller legen har sjekka med relis.no? (relis er åpent så om du vil kan du søke selv også, men det er greit å få hjelp til å tolke teksten om du ikke er så stø i legespråk...)
MillaLilla Skrevet 23. juni 2011 #8 Skrevet 23. juni 2011 Prøv å gi melk med ulik temperatur? Melken trenger jo ikke å holde 37,5 grader, liksom. Det kan være romtemperatur eller kjøleskapskald mme godtas. Lillerusken vil ikke ta hverken flaske eller tutekopp (ikke engang med vann, men vil i alle fall ikke ha mme eller min melk slik....vann til måltidene får hun i voksekopp), MEN med kjøleskapskald mme på tåteflaske når hun er sulten går det plutselig greit likevel (oppdaget ved en tilfeldighet da jeg tilbød henne av flasken mme jeg skulle lage grøt med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå