Gå til innhold

Medisisnk abort og tiden etter..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok medisinsk abort for noen uker siden. Etter mye frem og tilbake ble samboer og jeg enige om at dette var det rette for oss.

Jeg var gravid i ca uke 7-8, og det var egentlig tvillinger, men den ene var død.

Jeg fikk først en tablett som skulle stoppe videre utvikling (denne tok jeg på en lørdag), på mandag morgen skulle jeg møte på sykehuset 08:00 for å få 4 stikkpiller som skulle støte ut "fosteret". Jeg måtte ligge stille i 2 timer før jeg kunne bevege på meg. PRESIST etter 2 timer startet blødningen.

Jeg tok 2 pinex forte og hadde ikke noe særlig smerter. For meg kjentes det ut som en kraftig mens. 2 av 4 piller kom ut igjen like hele, men sykepleieren fortalte at dette nødvendigvis ikke betydde at det hadde vært mislykket- det kunne bare ta noe lenger tid. Jeg fikk reise hjem ca kl.14, og blødningene varte frem til torsdag. Etter dette var det bare "brunlig".

Jeg skulle bare ønske at noen fortalte meg at dette ikke bare var som "en vanlig bødning". De klumpene som kom ut var ganske store og jeg ble ganske redd. Jeg er jo ingen lege, men den torsdagen tror jeg faktisk jeg satt med fostersekken i hånda. Det var en ekkel og skummel opplevelse.

Men uansett har dette for min del gått overraskende bra. Jeg hadde trodd jeg kom til å møte en vegg, men det har jeg ikke gjort- frem til igår...

Ei av mine beste venninner kom til meg å fortalte at hun ventet barn, men termin ca 3 uker etter min termin! DA kom tårene, tankene, følelsene.. ALT bare raste!

Men, man må vel bare se fremover- og huske på at dette var det rette valget for MEG og mine denne gangen :-)

Jeg kommer nok aldri til å gjøre dette frivillig igjen, men jeg er "glad" jeg valgte den medisinske metoden når det først ble sånn..

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Å så herlig å få en god historie om dette, tror det er veldi individuelt hvordan man opplever en MA. Har nok mye si hvor langt man er på vei også.

Fant idag ut at jeg er gravid 3+5 uker på vei. Jeg er alene med et barn fra før på halvannet år, og ønsker derfor ikke beholde. Jeg har time til abort på onsdag. For meg er dette ingen tvil, jeg ønsker ikke beholde dette barnet. Jeg anser meg selv fortsatt som ung, er ikke ferdig med utdanningen pga jeg valgte beholde barnet sist. Er heller ikke sammen med bf, så jeg føler jeg gjør det rette.

Kommer heller ikke til å si noe til bf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...