Gå til innhold

Graviditetstest; er en strek en strek?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dårlig overskrift men..

 

Syklusen min varierer mellom 28 og 30 dager. Forrige syklus var plutselig på 31 dager.

I dag er jeg på dag 28, og kjenner absolutt ingen tegn på at mensen kommer.

Tok derfor nettopp en billigstrimmel som ble positiv. Den ble ikke tatt med morgenurin, men jeg har verken drukket eller spist siden jeg stod opp.

Den var jo tydelig, jeg ser den godt og den er rosarød. Men der ikke like sterk som kontrollstreken. Er den fortsatt positiv?

Mistet i uke 5 for 6 måneder siden, så jeg prøver å ikke bli for overlykkelig her, men dette kan iallefall forklare hvorfor jeg har vært så trett og sinna de siste ukene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dumt å ta disse stripsene så tidlig....veldig mange får positiv test og tror de er gravide...men kroppen frastøter 50% av de befruktede eggene hos kvinner....da øker hormonene litt....så går det ned igjen. Derfor er det alltid anbefalt å vente 1 uke ETTER forventet mens og ta vanlig test...de er ikke like "ømfintlige"/reagerer ikke på litt forhøyet hormonnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en nesten usynlig strek, men det ble da en flott gutt som kom 9 mnd senere.

 

Gratulerer.

Tar du ny test på morgen urin blir den nok sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gravid! Gratulerer! :D

 

Jeg tok en billigstrimmel 4 dager før ikm (på kvelden!) og den var lyserosa og helt klart synlig! Trengte ikke anstrenge meg for å se etter. Etterhvert som dagene gikk ble streken sterkere og jeg tok til slutt en digital test som bekreftet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde svaaake streker på billigtestene i tre dager jeg, som kom etter tidsfristen. De slo ut på dag 27,28 og 29 :) Nå er jeg 24 uker på veg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...