Gå til innhold

Når sluttet deres barn med nattbleien? Samme som 3-6 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min har vært bleiefri på dagtid siden rett før jul.. Han ble 3 i romjulen. Noen netter har han sovet uten bleie og det har gått fint, men og netter der det har vært uhell opp til flere ganger uten bleien. Har tatt på han bleie igjen (sikkert fy fy ja) og de bleiene han våkner med om morgenen er så full at jeg kan sikkert slå i hel en mann med de ;)

 

Tenkte å prøve et belønningssystem når vi går på ferie. Han trenger den søvnen han kan få, og han sover jo mye bedre med bleien enn uten (mor og ;) )

 

Noen som har noen gode tips her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har fire barn, de to eldste sluttet med nattbleia mellom 1,5 og 3 års alderen... den 3 var 4,5 år.. og den siste er 2,5 og bruker fortsatt bleie, men er på avvenning snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste var 2.5 år og yngste var 4.5 år.

Nattbleien er ikke bare-bare å slutte med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var tørr på dagtid rett før han ble tre år. Tørr på natten et år senere. Tror det er viktig å ikke pushe barna for mye på det med bleieslutt. De er klar, når de ar klar. Vi brukte klistremerkesystem ved bleieslutt og funket supert. Han var sååå stolt over seg selv, og da tør man tro på at dette klarer jeg faktisk. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta her slutta med nattbleien en dag etter at dagbleien forsvant. Dette fordi nattbleien var helt tørr, jeg kom med en kommentar om det og da nektet hun å ta på nattbleien. Hun har aldri hatt uhell om natta, men noen uhell om dagen ar det vært. Hun sluttet da hun var 2 år og 9/10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine gutter sluttet med dag og nattbleie samtidig. Det var deres eget forslag, for "jeg har jo sluttet med bleie jo"

 

 

Det har gått veldig bra i begge tilfeller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...