Gå til innhold

25% av alle svangerskap ender i abort

Frøken N

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i avisa her en dag at 25% av alle registererte svangerskap i Norge i 2009 (tror det var 2009) ender i provosert abort. Nå er jeg i prinsippet for at man skal kunne velge, men dette ble jeg skikkelig dårlig av.. Jeg er klar over at noen av disse nok har blitt gravide på tross av at de brukte prevensjon. Noen er sikkert fullstendig ute av stand til å ta vare på et barn eller gjennomføre et svangerskap, og andre igjen har kanskje blitt voldtatt. Men 25%..? Det vitner om at mange rett og slett ikke tenker over konsekvensene av ubeskyttet sex. Er det virkelig blitt så lettvint å avbryte et svangerskap? Hva tenker folk her inne om dette? Er det greit at så mange velger abort? Hva kan man gjøre for å få ned antallet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du sikker på at dette ikke er alle aborter? MA, SA og selvvalgt?? Mener jeg har hørt lignende tall, men det gjaldt generelt??

• 1 måned senere...
Skrevet

det gjelder sa! og du trenger ikke skrive om dine meninger angåenda abort om du ikke selv er i den situasjonen. folk står ovenfor vanskelige valg her inne:(

• 3 uker senere...
Skrevet

25% gjelder ALLE typer abort. Også de som skjer så tidlig at man ikke merker det som noe annet enn en forsinket mens.

Skrevet

Jeg er ingen abortmotstander, men man må faktisk tåle at andre har et annet syn på saken en en selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...