Gå til innhold

Hvor lenge bør barna bruke sånne førstegåsko, som støtter ankelen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sikkert ille, men vi brukte aldri slike. Vi gikk rett fra noen store vinterstøvler til sandaler og deretter joggesko. Det var ikke små nok sko å få tak i og da var det like greit med sandaler slik at det ikke ble gnagsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalingene er strengt tatt at de ikke skal lære å gå med sko for dette hemmer gåutviklingen. De skal lære å gå uten sko. Så jeg ville kastet de pronto. Poden fikk superfitsko når han hadde gått inne en god tund og skulle i barnehagen. Det var akkurat som å se en katt som fikk på seg sko, men etter 1 time taklet han de helt perfekt så vi hadde ingen problemer med å lære han å gå uten sko. Nummer 2 skal heller ikke ha gåsko. (og ja barnet mitt får hverken sukker eller saft og han sitter bakovervendt i en alder av 3 år, jeg er en av de jævla skinnhellige mødrene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter fikk sko FØR de kunne gå, de......så gæærn er jeg ;o)

 

Men de har overlevd det også, 2 og 4 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de skal lære seg å gå uten sko ja, men sko som støtter ankelen er best for de små beina når de skal vidreutvikle gangen (løpe, klarte osv) fordi de stabiliserer evnt feil i gangen.

 

Vår ortoped har sagt at vi skal bruke støttende sko så lenge som overhodet mulig, voksne bør også ha sko som støtter ankelen. Slike "flytebryggesko" og "slafsesko" ødelegger føttene og ganglaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...