Gå til innhold

Er helt overgitt over mannen min! (Ang helsestasjon)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi flyttet og måtte bytte helsestasjon for en stund siden. Helsesøster der er litt rar, eller kanskje veldig rar.

Hun har en måte å uttrykke seg på som egentlig ikke passer for en person som jobber med mennesker.

 

Nå er vi fornuftige og oppegående folk, som ikke lar ting gå inn på oss og skjønner at dama bare er teit.

 

Men mannen min har fullstendig tatt av ifht helsestasjon.

Han nektet at vi skulle fylle ut et skjema om utvikling på ulike områder. For meg betyr det lite, da jeg overhodet ikke bekymrer meg for jrs utvikling. Han er normal på alle områder.

 

Men mannen min mener de skal sette han i bås, vurdere ungen og om de så mye som avviker litt på et område, så kommer de til å kontakte barnevernet... Eh... Barnevernet??

Jeg synes han er i overkant paranoid, Han var med til helsesøster i dag, men nektet å snakke med henne eller svare på spørsmål.

Jeg synes jo sånn oppførsel er mer betenkelig enn at ungen ikke har verdens største ordforråd ennå...

 

Nå venter vi nr tre, og han har gitt klar beskjed om at det er uaktuelt å gå til denne helsesøstera, noe jeg forsåvidt kan gå med på...

 

Men er det ikke rart å være så sær som han er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnevernet, faktisk! Hehe! Eneste grunn må i såfall være at barnet har en far som er paranoid, sur og tverr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Rart, siden han nærmer seg 40...

Og så blir han sur på MEG når jeg sier jeg synes han oppfører seg rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han virker litt overstresset der ja.

 

Slike skjema deler de jo ut til alle, hvertfall i forbindelse med 2 års kontrollen. Det er en del av kontrollen.

 

Om det har noe for seg er del vel delte meninger om. Men det er ingen grunn til å bli redd. Jeg tror kartlegging genrelt er bra og viktig.

 

Det er også helt frivillig å gå til kontroller på helsestasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bestemmer jo helt selv om dere vil fylle ut skjema. Hvis din mann ikke vil, så la vær då. Dere trenger ikke følge alt slavisk. Vi har feks. ikke gitt alle vaksinene. Ingen sure miner av den grunn. Skulle bare mangle. Gå på kontroll, og forklar HS at dere synes det er ubehagelig å fylle ut skjema og har derfor ikke gjort det, (og kommer heller ikke til å gjøre det). Min erfaring med merkelige HS er at en bare må vise at man er bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh - det blir i overkant bakstreversk av gubben. Dette er faktisk et nasjonalt skjema som skal være til hjelp ifht praten rundt barnet og om det er behov for tettere oppfølging fra noe hold. Barnevernet er ikke det første jeg tenker på, men kanskje ppt? Hvis det ikke er språk, må man f.eks. vurdere hørselstest osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...