Gå til innhold

Er ikke dette litt sleipt av venninnen min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi var på weekendtur sammen for et par uker siden, og etter en ganske solid shoppingrunde var hun blakk. Hun ville fortsatt gjerne ut på byen siste kvelden og lurte på om hun kunne låne penger av meg frem til hun fikk skattepengene. Helt ok, sa jeg, og lånte henne 1000 kr.

 

Nå får jeg en tekstmelding fra henne hvor hun lurer på om vi ikke bare kan ta oppgjøret nå på en vogn og noe annet utstyr som jeg skal kjøpe av henne i august når datteren min begynner i barnehagen, slik at vi kan trekke av det hun lånte av meg.

 

Jeg har ikke svart henne ennå. Jeg har det ganske greit økonomisk så jeg kan klare meg uten å få de pengene nå, men jeg bare synes det er litt drøyt at hun skal be om penger for noe jeg ikke skal kjøpe før i august. Sønnen hennes bruker vognen i barnehagen i sommer så jeg får den uansett ikke før august. Og allikevel vil hun altså at jeg skal betale nå med de pengene som hun skulle gitt meg nå i juni.

 

Jeg kommer uansett ikke til å gi henne restbeløpet nå (hun skal ha 1500 for alt jeg skal kjøpe), det får være grenser, men jeg synes egentlig det er litt frekt av henne å be om å få beholde de tusen kronene til over sommeren også.

Er det flere enn meg som ville blitt irritert? Jeg føler meg kjip hvis jeg ber om å få pengene også. Hun har dårligere økonomi enn meg men det handler mest om forbruk og ikke at hun har lavere nettoinntekt etter at faste utgifter er betalt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du egentlig ikke trenger pengene nå så synes jeg det var ganske smart jeg. Hvorfor bytte penger sånn frem og tilbake på kort tid, når det egentlig ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes vel ikke det er akkurat sleipt av henne. :)

Hun har sikkert en stram økonomi og så en utvei her som kunne hjelpe henne nå, på denne siden av sommeren og senere deg på den andre.

 

Du kan jo bare si nei til forslaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grei løsning det. For hva er poenget med at hun skal gi deg penger nå som hun likevel vil få tilbake i august?

Hadde jeg lånt penger til noen som jeg skulle kjøpe noe av senere så ville jeg foreslått akkurat det samme som din venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig du er litt kjip, det er snakk om 2mnd og 1000kr du egentlig ikke trenger. Seriøst, du er pirkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var frekt. Hun spør om dere bare kan trekke det fra det du uansett skal kjøpe i august. Selv om du ikke får vognen før etter sommeren så skal hun jo ha samme pris for den uansett. Sorry altså, men jeg ser ikke problemet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det synes jeg høres helt greit ut, dersom du har grei økonomi og hun litt strammere, så er vel dette en fin løsning på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en god ide. Spesielt siden du ikke har behov for pengene, men hun har. Hva er sleipt med det? Hun prøver å finne en løsning som passer dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, så er det jeg som er kjip. Jeg reagerer bare fordi hun poengterte at jeg skulle få dem tilbake når feriepengene kom.

 

Men dere ville ikke gitt henne de siste 500 også nå eller?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er kjip! Ideen er god om du hadde kommet med den:) Når den som har lånt pengene kommer med den, synes jeg det er litt frekt.. Hadde aldri falt meg inn å spørre om noe sånt om jeg hadde satt meg i den situasjonen. Selvfølgelig er det ikke en ting man gjør seg vanskelig på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er jo litt kjipt om vogna blir ødelagt osv i løpet av sommeren da.. men ellers så er det jo en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vogna blir ødelagt betaler hun selvsagt tilbake 1000-lappen. Mellom venner syns jeg dette er pirkete av deg. Hun sliter sansynlig litt med penger å prøver å komme med en løsning der hun får gjort opp for seg..

 

Men dersom det er slik at hun har nok av penger, å bare fant på dette som en snedig løsning, syns jeg hun burde holde seg til den første avtalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt at jeg trengte de pengene nå.

En avtale er en avtale.

Hun får sine 1500 i august da du får dine ting.Rett skal være rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)

Jeg reagerte egentlig ikke på forslaget hennes, jeg. Dette er sånn vi jentene gjør det ihvertfall, jeg betaler noe, trekker fra på noe annet, og de gjør det samme. Går som regel opp i opp. Men om du trenger pengene kontant, så må hun holde det hun lovte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøre deg, er ikke dette VENINNEN din???

om hun har litepenger, hvorfor ikke hjelpe henne da? du får jo vognen snart.

slutt å være så vrang,

venner stiller opp for hverandre, må gå an å spørre uten at du skal ta det som frekt.

må si jeg ble meget irritert på deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg synes også det der var litt rart av hu venninna. Hadde forslaget kommet fra deg, så hadde det vært noe annet.

 

Bare å si det, at du har dårlig råd selv nå, og må ha pengene pronto, og at vognoppgjøret tar dere når vogna står i din gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...