Gå til innhold

Hjertelyd 190?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos lege i dag og hun fant først ille hjertelyden med doppler. Hun leita lenge og så sa hun der fant jeg en langt inni der, hører den ikke, men den er på 200... Syntes det var veldig høyt, hun har skrevet på helsekortet 190. Noen andre som har fått så høye tall?? er i uke 20+3

Trodde det skulle ligge mellom 120 og 160???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:) jeg er i uke 38+5, men har vært borti det samme. legen målte 180-190, og siden jeg hadde vært dårlig dagen før så blei jeg sendt på føden for å ta en ctg (måle hjertelyden) lå med den tilkoblet i nesten 2 timer. men både lege og JM mente det ikke var noe galt. hjerteslagene gikk ned itl 150 etter en stund. og JM mente det kunne skje vist barnet blei stressa eller når det hadde vært veldig aktivt. så det kan jo stemme for jeg kjente masse liv inni der:) vist du er urolig eller bekymret så ring føden å spør. man skal ikke gå å bekymre seg! men jeg tror ikke det er noe farlig:)

Skrevet

Min forrige graviditet opplevde jeg det samme og måtte dra opp på føden for testing med CTG, alt var normalt etter en stund. Jeg erfarte det slik at hver gang legen/JM kjente på magen for å kjenne etter mål ol. ble ungen "oppkavet" og da ba jeg dem å sjekke hjertelyden først og målene etterpå. Da fikk de en mer korrekt måling av hjertet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...