Gå til innhold

Når blir planlagt KS fastsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen ligger fortsatt i tverr-/seteleie og jeg skal på UL-kontroll på sykehuset fredag.. Da er jeg 36+2. Føler virkelig at jeg går kun rundt å bekymrer meg, gruer meg, forbereder meg mentalt på å virkelig måtte "kjempe" for å få KS. Har jo hørt personlige opplevelser fra venner og familie om å bli overtalt til smertefulle vendingsforsøk, setefødsler som har endt i hastesnitt og det som verre er.

Men har også (heldigvis) hatt noen fine samtaler med jordmor, som støtter meg 100% på avgjørelsen om å gjennomføre KS dersom den lille ikke vil snu seg. Men når er det egentlig man sier "nok er nok", og man får dato for KS? Jeg elsker jo å planlegge, så vil helst vite det så snart som råd... Føler jeg trenger litt tid på å omstille meg dersom det faktisk blir KS=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal få dato nå jeg!

Og de kan ikke tvinge deg til vendingsforsøk. Om du ikke vil det, så si det er uaktuelt! De kan ikke gjøre det uten ditt samtykke.

Er jo ikke lenge til terminen din, og KS gjøres jo gjerne 5-10 dager før terminen...

Skrevet

småen min ville ikke snu seg til tross for akupunktur/moxabehandling og vendingsforsøk. ble satt opp ks da det var klart at også vendingsforsøket var mislykka. tror det ble satt opp 3 uker før termin, og ks ble utført 12 dager før termin.

Skrevet

jeg hadde håpet å få dato snart (er 29 uker). Skal ha ks, og sist gang måtte jeg kjempe to uker før og fikk til slutt 5 dager før termin, ungen var svær og kunne like godt kommet en uke før....!

Jeg håper virkelig ikke jeg må kjempe meg til å få det denne gangen også...skjønner ikke hvorfor de skal være så trangsynte, denne ungen blir nok ikke mindre enn første og jordmor sa at jeg umulig hadde klart å født han...(lav høyde, trangt bekken).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...