Gå til innhold

ammeslutt , nedtrapping eller helt slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg bort noen dager fra gullet om ikke så lenge, og jeg regner med det blir kroken på døren for ammingen. Jeg ammer morgen og kveld nå. Spørsmålet er: bør jeg trappe ned til 1 gang om dagen først, eller bare kutte begge samtidig??

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med å avvenne barn over 1 år, men min kuttet ned gradvis fra 7 - 9,5 mnd og de siste ukene ammet vi kun om morgenen og jeg tenker at det igrunn var det beste for brystene.. De skrumpet (seriøst..) sakte, men sikkert inn og når ammingen var helt over så slapp jeg å bekymre meg for at det var melk igjen. Så hvis du ikke ønsker å amme når du er tilbake, så kanskje du kan kutte ut det ene måltidet allerede nå og det andre måltidet når du drar? Tror alltid det er best for brystene å avvenne gradvis. Men hvis du ønsker å amme når du er tilbake, så ville jeg ammet som vanlig hele veien. Husk at det er mange som tar et par dagers pause for så å begynne igjen, så det kan hende du kan amme igjen når du er tilbake.

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Jeg må bare legge til at jeg tror ikke bare det er best for brystene å avvenne gradvis, men også for barnet! Husk at det er fremdeles mye kos i ammemåltidene.

Skrevet

Hvor lenge skal du være vekke? jeg var nettopp vekke fra min lille på 1 1/2 år fra onsdag til søndag. regna med det var slutten på amminga- har amma bare kveld de siste mnd. Men det var fortsatt melk og han var fortsatt intressert når jeg kom tilbake- jeg håndpumpa litt annenhver kevld på turen, men ikke mye.

Skrevet

hm, kanskje vi skal forsøke å fortsette litt til da? hun er 13 mnd når jeg reiser, og skal være borte 2 hele dager og 3 netter. Hadde vært greit å amme litt inn i barnehageåret så lenge begge syns det er ok. (tenker bl. a på immunforsvaret) Hehe, puppene har skrumpet ganske bra allerede etter vi kuttet til morgen og kveld. Håper og tror nesten ikke de kan skrumpe mer?!?. Virker ikke som hun er spes villig til å kutte noen av mm-måltidene nå, så det blir med skrekkblandet fryd jeg reiser.. Takk for svar jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...