Gå til innhold

Akupunktur mot kvalme??


Amazed..♫ 01.02.2012 ♫

Anbefalte innlegg

Noen her som har god erfaring med dette? Jeg er jo helt handicappet her..Spyr og spyr...Jeg har TUSEN gode råd til alle som sliter med kvalme, bare så synd ingen av de ser ut til å virke på meg selv denne gangen. Tidligere svangerskap har de i det minste hjulpet på "kvalmetoppene" mine, selv om jeg har slitt med kvalme og oppkast i ni mndr da også..men dette er grusomt...Så har hørt mye godt om akupuntur, men lurer på om det er noen med erfaring her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og da kan vel jeg svare meg selv da, i tilfelle noen andre har lyst å prøve dette :-) Jeg har vert og prøvd i dag, og til tross for nåleskrekken min var dette en behagelig opplevelse! Ikke vondt eller ubehagelig i det hele tatt! Kvalmen slapp taket mens jeg låg der, og jeg har bare kastet opp en eneste gang siden jeg var der for nesten fem timer siden. Til sammenligning har jeg kastet opp all mat de siste ukene.. fikk mange gode tips angående kvalme også, og merker at kvalmen min er bedre. Skal inn på en time til og håper på enda bedre resultat da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med akupunktur mot kvalme og oppkast. Hadde hyperemesis i forrige svangerskap, ingenting hjalp, det eneste jeg gjorde var å ligge på badet og spy. Alt jeg fikk i meg kom opp igjen.

Gikk til akupunktur i uke 16-17, det hjalp. Spydde så jeg trodde alle innvollene skulle komme opp rett etterpå, men det var visst noe jeg kunne regne med, men etter det kastet jeg ikke opp en eneste gang. Fikk en oppfølgingstime 10 dager etterpå, og i løpet av de dagene kastet jeg ikke opp en gang, og greide å fungere fint. Etter neste time var jeg meg selv igjen, og det føltes som himmelen :) Så jeg sverger til akupunktur om jeg skulle bli like kvalm denne gangen.

Foreløbig holder jeg ut, men jeg kommer nok til å gå til akupunktøren igjen, hvis det vedvarer lenge, eller blir verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ulike erfaringer med dette... men uansett så er konklusjon min at det er verdt et forsøk :)

 

Første gangen gikk jeg sent, i uke 12 eller noe og da hjalp det ingenting. Denne gangen gikk jeg med en gang kvalmen begynnte og det tok ihvertfall det aller værste. Litt er igjenn men det kan ikke sammelignes med slik det var i begynnelsen :). Når skal det også sies at jeg gikk kvalm i 9 mnd sist og er nå over halvveis og fortsatt kvalm. Så rammes nok hardere enn de fleste. Men den "alt oppslukende" kvalmen er borte og takk og lov for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn også, har to hyperemesis svangerskap bak meg, og er på god vei til det denne gangen også. Er helt kake og må kaste opp hvis jeg våger å vaske og henge opp en maskin med klær... men merker som sagt etter akupunkturen i går at ting begynner å gå seg til, og håper på enda bedre resultat når jeg skal inn igjen på fredag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg opplevde ikke så veldig mye kvalme i mitt første svangerskap, men denne gangen er det virkelig ille. Har foreløpig ikke kastet opp, men er skikkelig kvalm døgnet rundt og sliter med å få i meg mat. Har i utgangspunktet nåleskrekk, men lurer på om det er verdt et forsøk hvis det hjelper mot kvalmen. Men til dere som har tatt akupunktur for kvalme - hvor setter de nålene da? Og hvor har dere gjort det? Bor selv ved Lillestrøm, noen som har gjort i nærheten?

 

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har nåleskrekk jeg også, men det var ikke vondt overhodet! Måtte le litt av meg selv når nålene var satt :-) De setter sikkert nålene litt forskjellig, alt etter som hva som forårsaker kvalmen..jeg fikk øverst i mage, på håndledd og leggene. Hvis du googler Lillestrøm og akupunktur så får du sikkert opp noe, jeg bor på motsatt kant av landet så kan ikke hjelpe der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...