Gå til innhold

Du vet du er gravid når.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- ...du holder pusten hver gang du går forbi noen mennesker (inklusive kjekke menn), i frykt for å brekke seg og i værste fall kaste opp av lukta deres!

- ...du kniper igjen alt du kan der du ligger og prøver å sove om natta, for du vet at når du står opp for å tisse, så må du også kaste opp. Men du må selvsagt gi deg både en og to og tre ganger, og det blir ikke mye søvn...

- ...det meste av kos mannen din får fra deg er et rask, lite nuss på munnen, og du selvsagt holder pusten. Skulle det plutselig en kveld bli litt mer kos er det til stor overraskelse for både deg og ham... :P

- ...Marie-kjeks blir din livrett! -dvs: så og si det eneste du får i deg!

- ...du såvidt overlever en liten handletur. Du må sette deg på gulvet stadigvekk fordi du holder på å svime av (svimmelhetsanfall), i tillegg er du livredd for å måtte spy av noen lukter, så du går med en pose på lur i lomma eller veska.

;)

- Man ser seg i speilet å blir sjokkert når en ser hvor lite ren toppen er under, den ser jo helt fin ut ovenifra.

- Alle andre går kledd i støvler og allværsjakke og du labber rundt i capribukser og flip flops

- du spiser deg stappmett, men begynner å snoke i skapene nesten før forrige måltid er ryddet av bordet

Annonse

- Du har ikke sett musa di på ukesvis, men har prøvd å frisere etter hukommelsen.

- Du går over det som ligger på gulvet i stedet for å plukke det opp, fordi å bøye seg tar en halv evighet.

- Du prøver å ta på sokker, men gir opp og går uten.

- Du må sitte for å få på deg buksa.

Nå lo jeg godt. Kjenner meg igjen i flere her.

Har også:

- når mannen din sier bø og du begynner å grine

- når du fortsetter å trøkke i deg det som står på bordet selv om det for lenge siden er fullt i magen.

- når du plutselig får lyst på sex i det ene sekundet og lysten går over like fort som den kom

- Du må skifte topp nesten like ofte som jr på snart 2 fordi på mageregionen er den nesten like skitten som hans t-skjorte.

- Man synes ikke mannens kommentar om ovvennevnte problem "Som du griser, tenk når du ikke er gravid så havner alt det på golvet" ikke er så veldig morsom, men når du tenker deg litt om litt senere så var det kanskje morsomt like vel og du humrer litt for deg selv.

- Du litt tilfeldig finner ut at man faktisk kan åpne en maisboks uten boksåpner, bare man hiver den hardt nok i gulvet.

- Man leter desperat etter en parkeringsplass der man kan kjøre inn og så kjøre 'rett frem' ut igjen. Å rygge har nemlig gitt nye utfordringer...

- Man dumper stuptrøtt i seng bare for å oppleve at noen syntes det var passelig tid å ha turnforestilling i magen. Når turnforestillingen endelig er over, begynner dine egne bein å løpe løpsk. (nattesøvn hva er det?)

- når kjøleskapet ikke inneholder mat for du rett og slett ikke orker tanken på å dra i matbutikken pga lukter og sliiiiiitsomt

- når man kan ligge i senga døgnet rundt for kroppen er like trøtt og sliten uansett hvor mye man sover

- når man vet man burde spise mat, men rett og slett ikke orker pga den evigvarende kvalmen

- når man vanligvis er shoppoholiker, men orker ikke tanken på å gå inn i en butikk engang :(

- når man angrer for å ha skiftet stilling i søvne for da kommer plutselig kvalmen i full anmarsj :((

Annonse

• 2 uker senere...

- Når du nesten tisser deg ut/lekker etter et kraftig nyseanfall

- Når leggene og underlivet ser ut som noe som tilhører "the missing link"

-Når du må be samboer om hjelp til å ta på deg sokker o.l

-Når du begynner å grine av ingenting

-Når du kan våkne mitt på natta av intense leggkramper, tissetrang og samtidig tørste i hjel. Og når du allikavell er oppe tar du deg like godt en sjokolade eller noe annet snacks i samme slengen ;-)

-Når ytterjakka ikke passer lenger og du går over til samboers jakke.

-Når du innbiller deg at det å snakke om fødsel, slimpropp, smertelindring og alt som har med det å gjøre er like interessant for alle rundt deg som det det er for deg ;-) (det stemmer vel ikke helt nei ;))

Sikkert mye mer, men det var det jeg kom på i farten ;-)

Du vet iallefall at du er gravid når bare MÅÅÅ ha loffskive med leverpostei og majones, til tross for at du er like kvalm som "dagen derpå" og kaster opp som bare juling.. (NEI, leverpostei er IKKE bra for kvalme..men hva gjør man når man bare MÅ ha det da?)

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Du vet du er gravid når mannen din er så snill at han kjører på butikken for å kjøpe loff og leverpostei til deg, men at du begynner å grine når han kommer hjem fordi han kjøpte feil type leverpostei.

Og nei, han er ikke videre imponert over meg akkurat nå;)

Hahaha - jeg kjenner meg utrolig godt igjen i den Kira. Har gjort det mange ganger med mannen min (dessverre) - faktisk med leverpostei, og også med rømme, epler, is og saft.

- når du fortsetter å spise så lenge du bare kan, for du vet at så snart du slutter så kommer alt opp igjen.

- når du kan sovne når som helst og hvor som helst, planlagt eller ikke.

- når følelsene svinger så raskt at du sliter litt med å henge med i svingene selv.

du vet du er gravid når:

-knæra butter i magen når du går i trapper..(høye trinn vel og merke:):)

-du griner over absolutt alt fra sanger til reklamer...

-det omtrent ikke er plass til mannen i senga for du trenger alt du finner av puter for å i det hele tatt vurdere å sove.

-mannen din må lakke tåneglene din....

-det er lettere å bare gå rett fram når man skal snike seg forbi noe enn å gå sidelengs slik man pleier.

du vet du er gravid når magen dulter i rattet da du skal kjøre bil og at den henger igjen når du skal ut av bilen.

- når det eneste som passer av sko er gubbens tøfler i str 47...

- brekker seg av lukta til han foran deg i køen( det er flaut)

- eller som meg som lager en spesiell lyd da ungen sparker hardt mot ribbeina. høres i grunn ut som om noen slår meg i magen.. kjempe moro når man står i kø.

opplevde denne i dag:

du vet du er gravid når du maler hus og de andre som hjelper til begynner å le av deg for du har mere maling øverst på magen enn på veggen du maler.. oppsamlingsbrettet blei jeg kalt etter det:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...