Gå til innhold

Familien liker ikke navnet vi vil ha til jenta vår.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og de gjør meg veldig usikre, vi har alltid elsket det navnet og vært fast bestemt på at det er det navnet vi vil ha.

 

Men fy fader hvor mye familien (kun min) klager på det, spessielt min mor liker det ikke. Hun prøver nå å finne et kosenavn på ungen så hun slipper å si navnet hennes. Hun vil til og med kalle henne for Sofie, for det syns hun er så fint. Hun truer også med å uttale navnet på en slik måte at det høres fælt ut.

 

Nå står dåpen snart for tur, og de maser nå enda mer om vi er helt sikkre på navn og det er ikke forsent å ombestemme seg.

Jeg kjenner jeg blir veldig lei meg, for det er oppkalling også etter min manns bestemor.

 

Hvorfor kan ikke folk holde slike meninger for seg selv, og bare godta andre sine valg. Dette er vår datter, ikke min mors datter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis mora di kaller barnet noe helt annet, så finn et skikkelig grellt kallenavn på mora di og pass på å si det "hele" tiden ;) Ja, jeg vet, jeg er barnslig, men blir så utrolig provosert av å høre om fam som ikke kan godta et navn som foreldrene har valgt.

 

Dette er det dere, og bare dere som bestemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en umoden og frekk familie du har! Her hadde jeg satt min mor kraftig på plass, for sånn kan man jo ikke oppføre seg mot folk, uansett hvor nær slekt det er. Foreldrene velger navn. Om man ikke liker det umiddelbart, får man holde kjeft. Man vil uansett som besteforeldre elske barnet som har det navnet.

 

Jeg har tidligere vært i mange konflikter med min mor, og hun har aldri på hørt et fnugg av det jeg har prøvd å fortelle henne. Eneste som funket var å kutte kontakten for en lenger periode (flere måneder). Nå har hun blitt mer ydmyk, flinkere å holde de absurde meningene for seg selv, og er blitt en hjelpsom bestemor. Fortsatt svelger jeg kameler, man kan ikke endre for folks væremåte, men hun skjerper seg kraftig selv om det av og til "glipper" og hun må spy ut et eller annet upassende, eller starte en usaklig krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å bli mektg lei av gnålingen deres, skjønner ikke hva de mener er så galt med navnet, det er nydelig rett og slett.

Hun heter Lovise.

 

Hver gang jeg snakker med min mor nevner hun at vi må finne et finere navn og kommer hele tiden med forslag, til og med en liste med navn som hun mener passer bedre.

 

Merker at alt det gnålet deres har gjort meg usikker, men klarer ikke finne et annet navn til henne.

 

Takk for svar.

 

De er flotte mennesker min familie, hjelper oss mye og stiller virkelig opp for oss og barna, dette er første gangen jeg er i ''klemmeri'' med familien min. Vil virkelig ikke kutte kontakte da vi er veldig nære.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, noe så latterlig! Lovise er da et helt vanlig jentenavn?

Du får spørre henne om moren hennes la seg borti slikt når du kom til?

Har egentlig ikke ord! - Jo, barnslig av din mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da,

 

Lovise er jo kjempefint. Er jo ikke noe å reagere på i negativ forstand. Akkurat som on Sofie er mer sturent... huff

 

Jeg ville blitt sint, sagt at hun heter Lovise, og kan du ikke akseptere det gidder jeg ikke snakke med deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i det! Det er deres datter.

De kommer til å venne seg til navnet etterhvert.

 

Både min mor og svigermor var likedan, men nå liker de navnet, og jenta kunne ikke hete noe annet enn det hun gjør.

 

Hva skal dere kalle henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kalt henne Lovise.

 

Får håpe de venner seg til det etterhvert. Vi syns det er kjempe flott navn og jeg blir såret over at de hele tiden sier det er stygt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be dem om å lukke igjen neste gang. Lovise er da et helt vanlig navn, er ikke så mye finurlig en kan gjøre med det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå heter jenta deres Lovise, og det skal dere holde fast på!

Det er et nydelig navn!!

 

IKKE godta at de hakker på navnet slik.

Jenta har fått det navnet, og ferdig med det! Slik oppførsel av voksne folk skal dere ikke godta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare døp henne Lovise så slutter de å gnåle når de skjønner at det er det hun heter. Si at du egentlig hadde tenkt å ha moren din som fadder, men når hun ikke innfinner seg med navnet så velger dere noen andre - bare sånn for å gni det inn!

 

Jeg hadde også enkelte i familien som sa rett ut at vi ikke kunne gi det navnet til barnet vårt. Vi bare lo (gadd ikke skape sur stemning;) å sa at det var det som var navnet, og det var bestemt! Hører ikke noe om det lenger............. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lovise er flott! Blås i hva familien din mener, de får bare finne seg i at det ikke er de som bestemmer.

Men jeg skjønner at det føles kjipt når de ikke liker det.

Når vi fortalte familien hva gutten vår skulle hete utbrøt faren min"Hæ?? Hvorfor DET a?".

Han kunne like gjerne sagt at han ikke likte det, men de lærte seg fort til å like det (Han heter forresten Aksel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be dem klappe igjen! Rett og slett usannsynlig dårlig oppførsel fra den kanten der. Si at du hvis du er intr i deres mening så skal spørre om det - men dette vil du ikke høre noe mer om. Et pip til og "Bestemor" bli kalt "Gamla" heretter!

 

Ville aldri funnet meg i å høre på sånt sludder jeg! Si i fra en gang. Deretter ignorerer du alt snakk om dette. Reis deg opp å gå. Det er bare å gå til et annet rom. Gå ut døra. Reis din vei. Legg på røret. Etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...