Gå til innhold

Når morgenen blir alt annet enn hyggelig:(


Gidder ikke!

Anbefalte innlegg

Har akkurat sendt mannen og 4-åringen ut døra og sitter faktisk og gråter, hele morgenen var en kamp og jeg er rimelig sliten fra før av, blir jo helt knekt av sånne dager.

 

Sitter igjen med følelsen av å være helt udugelig som mor, når alt bare er krangling og sure miner. Og jeg er i uke 39 og har tålmodighet som en ert!

 

Sur fordi han ikke fikk se mer barnetv, hyylte at jeg måtte gå ut av stua/kjøkkenet, kastet en stor haug med rene klær på gulvet og var rett og slett en provoserende liten d---unge.

Det endte jo selvfølgelig med at jeg lempa han inn på rommet med masse upedagogisk prat, men kom ut når du er ferdig å hyle og er klar for å rydde opp.

 

Ahhhhhhh.

Klarer dere å ikke bli provoserte av provoserende oppførsel?

Eller å ikke la ungenes dårlig humør smitte over på dere?

 

Her var det ihvertfall skikkelig dårlig stemning i gangen da de skulle gå, alle tre var rett og slett mugne...

 

Jeg skjønner jo at man ikke skal ta en 4-årings humør personlig, men sånne dager når man prøver og prøver og alt uansett blir feil, da føler jeg meg skikkelig mislykka som mor.

Vet jo at jeg er proppfull av hormoner og kanskje ikke helt rasjonell om dagen, pleier jo vanligvis å være ganske i vater når det kommer til oppdragelse, men nå om dagen kommer jeg virkelig til kort.

 

Sukk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du! Sånne morgener er aldri hyggelige... Og når man i tillegg selv ikke er helt i toppform er det lett å ta en 4-årings trass og dårlige humør inn over seg.

 

Selv er jeg 4 dager på overtid, så her er også ting tungt om dagen og tålmodigheten ikke særlig lang... Noen morgener blir bare skikkelig dårlige. Jeg prøver å svare blidt og ikke bry meg, men det går jo bare til en viss grense... Har stort sett etter hvert klart å avlede til noe som er litt mer hyggelig, men må virkelig skjerpe meg innimellom for å ikke bli muggen og sur selv, altså. Og innimellom glipper det...

 

Dersom ikke det er jeg som skal levere i bhg prøver jeg iallfall å ordne opp litt før de drar med å si at idag hadde vi ikke noen bra dag noen av oss, eller noe i den duren, alt avhengig av hva som har skjedd. Stort sett er alt greit når vi får satt oss i bilen. I går var det faktisk en helt perfekt og flott dag for oss. Ingen trass fra 4-åringen for første gang på mange uker, og det var bare kos. Satte virkelig stor pris på en sånn dag, og prøver å ta med alle de gode opplevelsene vi har hver dag, for alt er jo ikke bare trass :) Det gir energi å se og sette pris på de gode tingene:)

 

Det er lov å være sliten og ha en dårlig dag og takle ting litt dårligere enn vanlig, men prøv og prat med 4-åringen om det når ting har roet seg litt:) Det ordner seg!:) Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Det er vel bare sånn det blir noen dager, får snakke litt med poden når han kommer hjem!

 

Klem tilbake:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...