Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #1 Del Skrevet 21. juni 2011 I såfall kan jeg bare råde dere om å fjerne skjermene for de bakovervendte barna med en gang, og heller finne dere i hyl og skrik fra barn som kjeder seg på bilferie i sommer. Det finnes ikke en eneste skjerm som er god nok for montering på hodestøtte i baksete (altså for bakovervendte barn). I en kollisjon vil de lett kunne løsne og treffe poden midt i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #2 Del Skrevet 21. juni 2011 Hehehe det vil de om de sitter forovervendt og.Hva er poenget ditt?? Det går ann å stroppe de skikkelig fast i sikkerhetsnettet, eller i nakkepute/sikkerhetsnettet.Så ikke ta den du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Del Skrevet 21. juni 2011 Der sa du noe HI Men generelt sett så tenker jeg mere på øynene på ungen enn den delen, ikke bra å se for mye på skjermer og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #4 Del Skrevet 21. juni 2011 Som du kanskje skjønner, 09.09, så kan de selvfølgelig løsne også om de er foran, men ved en frontkollisjon vil de ikke treffe i ansiktet. Det er enkel fysikk. Nå er det Trygg Trafikk som har kommet med anbefalingene, ikke jeg, så ikke snakk om å "ikke ta den" til meg. Det er faktisk ikke en eneste en som er godkjent, uansett hvor godt du fester dem så kan altså skjermen løsne fra festedelen. Hvis du ikke tror på det får du gjerne gamble med dine barns sikkerhet for min del, selv om jeg synes det er synd. Til info, mine barn sitter bakovervendt de også, men uten skjermer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #5 Del Skrevet 21. juni 2011 Den vil bli tykt inn i forsetet hvis den er montert i nakkestøtten til framsetet, bake vil den bli dratt mot ungen... Blir samme opplegg som med ungen i setet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #6 Del Skrevet 21. juni 2011 Der tar du GRUNDIG feil, HI. Vi har dvd spillere som er montert med sikkerhetslås og sånne belter rundt skjermen/hodestøtten. Får de skjermen i hodet er det fordi hele bilen blir så trykket sammen i kræsjet at det er ikke skjermen som dreper barnet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #7 Del Skrevet 21. juni 2011 http://www.tryggtrafikk.no/Sikker+montering+av+DVD+og+GPS.b7C_wBrMYI.ips Kanskje flere burde være mer ops på dette enn hvilken vei ungen i bilen sitter? Deriblant bør man også være veldig ops på hva som ligger på hattehyllen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #8 Del Skrevet 21. juni 2011 Speil og leker er og like farlige i en kollisjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå