mippa Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 noen som vet ang igansetting hvis ikke modent, hvilke alternativer har man??
Moonfreckle Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Slik jeg har fått vite det, så er det i tilfelle man er umoden, vanlig å starte med en modningspille, som settes i skjeden. Man kan eventuelt sette den flere ganger, ettersom hvordan det fungerer.
mippa Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2011 da får man vel rier som er veldig vonde eller?
aviatrix*høygravid Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 ehm, vet ikke om jeg burde svare på det, men JA.... hadde ve-storm som de kaldte det, sammenhengende veer uten pauser, så 4-5 timer i smertehelvete før de fikk overtalt meg til epidural.. eller så kom jeg ikke til å orke å presse han ut som de sa... hurra for epidural...
Moonfreckle Skrevet 21. juni 2011 #5 Skrevet 21. juni 2011 Det er en god sjans for at det kan bli ganske intense greier, men det er heldigvis store individuelle forskjeller! Vi må ikke bekymre oss, det er det jeg prøver å si. Det blir som det blir. ÆÆÆæææææææ
LilleMalin Skrevet 21. juni 2011 #6 Skrevet 21. juni 2011 Da jeg skulle ha andremann var jeg ikke moden i det hele tatt i uke 41. De hoppet over hele igangsettingen og satt meg opp til keisersnitt to dager etter. (Jeg hadde en traumatisk vaginal fødsel med førstemann, og ingen av oss var interessert i en reprise).
mippa Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2011 samme her er livredd for at jeg skal få samme opplevelse som med første, men keisersnitt kan vel jeg bare glemme på kk viss det ikke er modent til fredag?
NostraStoria Skrevet 21. juni 2011 #8 Skrevet 21. juni 2011 Jeg ble satt i gang med modningstabletter siden jeg var helt umoden. Dette kan ta flere dager! Jeg startet om morgenen og først om kvelden samme dag så fikk jeg rier og vannet gikk.
NostraStoria Skrevet 21. juni 2011 #9 Skrevet 21. juni 2011 Mener de satte en ny pille hver 4. time hvis jeg ikke husker helt feil! Riestorm er vanlig ved igangsettelse - jeg hadde veldig kraftige rier uten noe særlig pause helt fra starten av.
LilleMalin Skrevet 21. juni 2011 #10 Skrevet 21. juni 2011 Jeg har forstått at KK ikke er noe glad i keisersnitt, men jeg fødte på Ullevål og der er de veldig opptatt av at kvinnen selv skal være med på avgjørelsene. Nå skal det sies at jeg ikke foreslo snitt, jeg tenkte ikke tanken engang, men er veldig glad for at det ble løsningen for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå