Gå til innhold

Ventetid....på overtid. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår var jeg på en såkalt overtidskontroll.

De tok ultralyd, hvor man kunne se at babyen øver seg på å puste, hjertet banket flott og fint og navlesnoren fungerte optimalt.

Altså ingen grunn til bekymring.

Hun kjente på meg innvendig, ingen åpning, men hodet lå langt ned og det var helt flatt.

Det var temmelig ubehagelig, men jeg lot henne drive på de rinne, side je vet at dette alene kan være med på å få tingene igang.

Så ble hjertelyden målt, med slike bånd rundt magen, samtidig som jeg ved å trykke på en knapp, skulle registrere hver bevegelse i x antall minutter.

Blodtrykket sjekket hun i samme slengen.

Ingenting å bemerke her heller.

Ja, ja, så ble jeg sendt hjem for å vente litt lenger...

Dersom ingenting skjer av seg selv i løpet av de neste par dagene, skal jeg tilbake på fredag for å sette igang fødselen.

Om det ikke akkurat er så lyst, så er iallefall enden av tunellen nær! :)

Snart baby i armene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her 9 dager over termin er så utrolig lei av å vente nå, viss ikke det er blitt modent til fredag, hvordan blir du satt i gang da, ?tabeletter?

Skrevet

Det er en lang ventetid disse dagene på overtid, ja! Hvor mange dager over er du nå? Selv er jeg fire dager over. Kan da ikke vente så lenge på tredjemann?!?!:P Hehe...

Det er jo lov å håpe at undersøkelsen kan sette i gang noe og at fødselen starter av seg selv før fredag, men må være litt godt å ha en dato for når det iallfall skjer noe?;) Masse lykke til!

Skrevet

Jeg forsto det som at det at livmorhalsen er helt flat, betyr at jeg ER moden, men bare ingen åpning enda. :)

Akkurat hva de kommer til å gjøre på fredag vet jeg ikke, det kommer vel an på hvor mye som har skjedd i mellomtiden... Kan jo hende det er en viss åpning innen da? :)

Ja, jeg håpet at det skulle skje ting i løpet av gårsdagen og ikke minst i natt, for jeg merket jo en viss forskjell i de første timene etterpå, med kraftige kynnere og smerter 'inni der'... Men det ga seg helt, gitt.

P.S. Jeg venter så lenge på fjerdemann! :D

Skrevet

Og jeg var en uke over igår, altså 11 dager over på fredag! :)

Skrevet

Kan virkelig ikke vente så lenge på fjerdemann heller, nei ;)

Skrevet

kjedelig å vente hvor lenge år man egentlig over før de foretar seg noe?

Skrevet

Det mest vanlige er at de setter igang etter 10 dager overtid...altså på ellevte dagen. :)

Skrevet

Så artig da!! Jeg og fikk igangsettingstime på Fredag :)

Men håper så klart at det skjer av seg selv før den tid,er rimelig utålmodig nå ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...