Billie Jean Skrevet 21. juni 2011 #1 Skrevet 21. juni 2011 Jeg lurte på om noen av dere har noen erfaringer å dele med meg rundt det å få baby når man har en på seks år fra før. Det blir mye nytt på kort tid, med en liten bror, skolestart, å gå fra å være alene med foreldrene til å måtte dele oppmerksomhet osv. Noen som har noen gode råd/historier/erfaringer? Gjerne hva som ikke er anbefalt også Takk fra spent mor;)
har fått lita pia Skrevet 22. juni 2011 #2 Skrevet 22. juni 2011 Jeg har erfaring med det! men husk at hvordan du opplever det kommer ann på både 6 åringen og den nye babyen, alle er forskjellig! Men her ble i allefall overgangen stor, selv om 6 åringen ønsket seg en baby. denne lille babyen krevde mye av oss og holdt oss våkne på natta,dermed ekstra lite oppmerksomhet på storsøster! kan vel ikke angre så mye, siden man ikke hadde så mange bedre løsningsalternativ, men jobbet oss gjennom en periode på ca 1 år, med både glede og sorger. prøvde å gi storesøster også en del alenetid med begge oss foreldre (en i gangen) noe som det så ut til at hun satte pris på kanskje lurt å sette av 1 dag i uka som e viet 6 åringen?? som gjør at han/hun føler seg spesiell. Ta 6 åringen med på ting bare "store" unger får lov til , la søster/bror delta og prøve seg fram med babyen, så 6 åringen føler seg til hjelp, men ikke mas lykke til, blir nok en fantastisk men dog litt slitsom tid:)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Har erfaring. Eldstemann begynte på skolen i august og minsta ble født i november. Hadde heldigvis en snill mor som hjalp litt med å få eldstemann på skolen. Synes han var litt liten til å gå vinters dagene. Noen ganger kjørte jeg han og da måtte jo hun være med. Var en del styr, men gikk seg til etter hvert. Nå er han 11 og hun snart 5. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå