Gå til innhold

Starte på 6mnd-grøten med en gang barnet runder 6mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en måneds tid med grøt, er han nå oppe i full porsjon om kvelden.

Han er 6mnd om to dager, skal jeg da hoppe rett over på den 6mnd-grøten?

Han har de siste ukene sovet natten igjennom uten mat (våknet kun for smokk etc) med et par unntak da. Men nå de tre-fire siste nettene har han våknet for å få pupp midt på natta igjen.... Tror dere det kanskje har noe med grøten å gjøre? eller trenger han mer mat på dagtid?

Kjøpte inn den godnatt-grøten, tenkte kanskje å begynne allerede ikveld med den, men bare lurte på om jeg bør fortsette med 4mnd grøten en stund til eller om det er greit å bytte med en gang...

Hvordan spiser deres 6mnd-gamle babyer? Dere som har fullamma lengst mulig... hvor lang tid skal det gå før jeg introduserer et måltid til iløpet av dagen? (sånn utenom smaksprøver...) Må sies at han er veeeldig interessert i mat, og stirrer med store øyne og siklende munn når han ser vi spiser... og sluker alt vi gir han! hehe, han er en stor gutt fra før og tror jaggu jeg må innføre et måltid til, så når han nå runder 6mnd får 2 grøtmåltider utenom ammingen og andre smaksprøver....høres det greit ut eller for tidlig??

hmmm ikke så enkelt dette greiene her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan si er at du må prøve deg frem. Se på barnet og prøv deg frem. Kan godt mulig være han trenger mer mat om kvelden for å sove natten gjennom.

Barna våre er forskjellige og en må selv gjøre det en føler er best for sitt barn.

Skrevet

da min var 6 mnd spiste han 2 grøtmåltider og fikk litt middag midt på dagen og en del fruktmos.

Jeg ville gått over på 6 mnds grøten pga at innholdet av grove fiber nok er høyere i 6 mnds grøten (bare noe jeg tror og ikke har lest :)

men vi gikk over til 6 mnds grøt litt før han var 6 mnd.

Nå har han fått 8 mnds grøt i en uke og han er 7 1/2 mnd.

Skrevet

takk for svar...! ja man må nok se an sin egen unge å hva h*n er klar for....

Ser ut som han er ganske klar for hvertfall 2måltider, og kanskje litt frukt/middag-smaksprøver utenom... starter der så øker vi på etterhvert :D

Costamummy, det var det jeg også tenkte på ift 6-mnd grøten, den har jo også sikkert mer av næringstoffene de trenger også, jo større de blir jo mer trenger de. Og også kanskje mer grov og mer mettende enn 4mnd grøten.

Håper det funker på nattesøvnen :) (selvom jeg skal jo ikke klage med 1amming pr natt, men når jeg vet han kan sove uten så er det jo ett mål å fortsette i den duren :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...