Gå til innhold

Etternavn!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I tre år nå har sønnen min kun hatt fars etternavn,etter TO år alene med han bestemte jeg meg for å sende inn søknad om navneendring.

I utgangspunktet søkte jeg om mitt navn som siste etternavn,men jeg skrev også at om far var uenig kunne mitt navn være mellomnavn.

Siden far ikke sa noe og at det er ganske strengt reglement på dette ble det altså slik at skatteetaten godtok alternativ to.

Så nå har min sønn endelig offisielt både mitt og sin fars etternavn,mitt da som mellomnavn!!

Føles så godt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å ha det på plass:)

Her har jenta mi mitt som mellomnavn og bf sitt som etternavn. Angrer meg for at jeg ikke tok bindestrek i mellom. Bor fast hos meg.

Vi har delt foreldreansvar, så jeg VET at han ikke ville godtatt om jeg byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga klar beskjed da barnet ble født at det kun skulle være mitt etternavn. Og slik ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles veldig deilig å ha det på plass,ja!!

Bf her ser egentlig ikke ut til å bry seg om noe som helst av papirer fra det offentlige.

Han hadde mulighet til å uttale seg både ang dette og en sak om ubetalt bidrag,men ingen hørte noe.

Vi har vært i kontakt med bv pga div og han har knapt vært med på et eneste møte,ikke har han gitt beskjed om at han ikke kommer heller.

Hun kontakten hos bv er mildt sagt irritert på han for å ha løyet ang en sak.

Han hadde ikke oppgitt sitt nye telefonnummer til bhg,så en dag han skulle hente ungen og jeg ikke sendte han påminnelse klarte han faen å "glemme" det,han påstod at han hadde misforstått meg og trodde han ikke skulle ha han før helga etter.. Da hadde jeg allerede hatt guttungen to helger på rad for vi skulle bytte. Tro om jeg fikk panikk da bhg ringte 10min etter stengetid,jeg hadde nettopp kommet ut av dusjen og satt i bare badekåpa og det var 30min å kjøre til bhg. Heldigvis fikk jeg tak i faren,men han var jo midt oppi skogen så han måtte pent snu og LØPE ned til bhg for det ville tatt meg like lang tid å kle på meg og kjøre dit!!

Innimellom blir jeg utrolig irritert fordi det virker som han kun er pappa annenhver helg,mens jeg må være "på vakt" selv når gutten skal være hos han!!

Etter den "forglemmelsen" har jeg begynt å sende han sms etter å ha levert gutten samme morgen som han skal hente han på ettermiddagen,da kan han rett og slett ikke glemme det!!

Kjenner jeg har mye frustrasjon ovenfor den "mannen" og trenger vel ikke legge ut om mer av det her nå.. :P

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var uenige om hvilket etternavn som skulle være mellomnavn, men siden jeg nå har hovedomsorgen, følte jeg det var naturlig at jeg bestemte hvem sitt etternavn det tilslutt ble. Og mitt etternavn ble selve etternavnet, mens bf'ens ble mellomnavn ;) Han klikka i ettertid derimot, og anklaga meg for ditt og datt, som vanlig.. Alt pga. et etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...