Gå til innhold

Kan man se det hvis man får eggehvite i urinen? Eller er det bare en test som kan avdekke det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg så tydelig grums da jeg hadde det under forrige svangerskap (i prøveglasset, ikkje om det var i do..).. men om det var pga eggehviten aner jeg ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var samme her, men er usikker på om det var utflod/slim som var i prøveglasset. Vasket meg helt ren og tok en ny prøve som så helt fin ut. Var ikke noe utslag på den siste prøven. Fikk ikke tatt test av den første prøve.

 

Men når den andre prøven så fin ut burde jeg vel egentlig ikke bekymre meg???

 

Blir så lett bekymret for alt mulig når jeg er gravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ikke jeg ville satse på at et utrent øye "ser" at alt er i orden, da helsepersonell bruker tester for å finne det ut :)

 

om du har fått det påvist tidligere eller har misstanker om at noe er galt, så ville jeg nok tatt en test for å være sikker! det kan være alvårlige grunner til at du har eggehvite i urinen og det er alltid best å la helsepersonell vurdere dette!

 

meg over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry las litt fort, det er sent! ;)

 

om den andre prøven ikke viste eggehvite på testen er du nok klarert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se det ja. Ser ut som når du steiker egg (eggehviten) på panna, og så hiver det oppi et glass vann. Derav navnet eggehvite! Men det skal ganske store verdier til før du kan se det, og en tar jo alltid prøver av det for å se nøyaktig hvor mye utslag en får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grums i urinen er noe annet. Kan være forurensing fra utflod, eller en uvi. Om du får rein prøve etter du har vasket deg er det nok forurensing.

 

09.49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...