Gå til innhold

Voksesmerter hos små barn.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei har en gutt på snart tre år som har smerter i ben/ledd hver ettermiddag og kveld. varierer noe i styrke, men på det værste så hylgråter han og roer seg ikke før han får smertestillende.

Har vært hos lege og fikk bare beskjed om at det var voksesmerter.

Har undersøkt litt på forskjellige helse sider om voksesmerter hos barn og ser ikke at dette som gutten min klager over faller helt inn i denne kategorien.

 

Så da spør jeg litt her før jeg går tilbake til legen.

 

Klaget deres barn over smerter i ankler/knær?

Varte smertene over flere timer?

Var det forskjell på om barnet deres har sittet i sto hvor bena bøyes, eller i bilstol/sofa hvor bena er litt mer rett.

Måtte dere ofte ty til paraceth eller ibux når smertene var som værst?

 

Bare spør for å få litt inntrykk av hvor "normalen" ligger på dette, for jeg syns hans type smerter skiller seg litt ut.

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Voksesmerter er litt forskjellig fra person til person.

 

Jeg hadde det som barn og husker de utrolig godt, sterke smerter i muskulaturen min, ofte kunne de bli verre av å strekke på føtterne mine.

 

Er godt mulig at han kjenner dette i leddene siden det er musklene som strekkes ut litt for mye. Jeg kjente det mest i musklene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han utredet hos nevrolog. Sjekk refleksene hans.

Flere leger har trodd det var voksesmerter når det har vært en guillian barret syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaget deres barn over smerter i ankler/knær? JA

Varte smertene over flere timer? JA

Var det forskjell på om barnet deres har sittet i sto hvor bena bøyes, eller i bilstol/sofa hvor bena er litt mer rett. IKKE SOM VI FINNER UT AV

Måtte dere ofte ty til paraceth eller ibux når smertene var som værst? VELGER Å GI DET NOEN GANGER

 

Har to barn med voksesmerter og hadde det selv som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...