Gå til innhold

Nekter barnet å drikke vann etter kveldsmat/sengetid.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Satt i en vennegjeng på lørdag og da kom praten over på barn/oppdragelse etc.

To av de fortalte at hvis barna deres var tørste etter at de hadde lagt seg eller våknet av at de var tørste så ble de nektet å drikke litt pga. faren for at de måtte opp senere pga tissing eller i verste fall tisse på seg i senga.

 

Er det bare meg eller er ikke dette helt horribelt? Å nekte noen som er tørste, uavhengig når det er på døgnet, drikke??

 

Stakkars små. Jeg vet selv hvor grusomt det er å være tørst. Hadde noen nektet meg drikke hadde jeg blitt gal....

 

Hvis faren er at barna tisser på seg, ja...da får de bruke bleie da! Barna til disse to damene var i alder 2 til 4,5 år...

 

Huff...håper for deres del det ikke blir en varm sommer, for da er det faktisk lett å bli tørst....også på natta eller kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Mamma fikk det rådet for broren min da han var 5-6 år fordi han tissa i senga. Legen sa at hun ikke skulle gi ham drikke etter kl 1800, og hun sørga for at han ble tilbudt noe rett før den tida. Ganske snart ble han vant til selv å spørre hva klokka var når det var snakk om drikke, og det funka mht sengevæting.

 

Siden legen tilrådde det, regner jeg ikke med at det er helseskadelig, men hvorfor man skal gjøre det med toåringer skjønner jeg ikke, de sover vel oftest med bleie på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå man må se an situasjonen, jeg da. Hvis jeg vet barnet drakk en del før det la seg, så får det ikke vann igjen 10 minutter etter det har lagt seg. Hvis jeg merker det bare er for å hale ut tiden, mener jeg. Men man må jo bruke hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg HI . Kunne aldri nektet barna mine drikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da burde dem ikke drikke vann selv heller. Mine barn har alltid et glass vann ved sengebordet, og sluker det rått under natta. Man svetter mye når man sover og da er det vanlig å bli tørste. Så går de muligens på do, men sovner fort om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei slik ei også. Sa klart ifra hva jeg mente om å nekte en 1-2 åring vann om barnet er tørst!!

 

Men denne moren gjør så utrolig mye rart.

 

Har barnet i bånd når de er ute fordi det kan springe på veien, legger barnet sent på kvelden, har latt barnet skrike seg i søvn siden det var liten baby (tenk bare på hvor redd det stakkars barnet har vært om natten når moren ikke kommer når det skriker), har konflikter daglig med en 2-åring siden hun tvinger barnet til å måtte kle på seg helt alene og være pottetrent. Blir sint om barnet tisser seg ut.

 

Har flere ganger vurdert og melde til barnevernet, ikke for at de skal ta barnet, men fordi foreldrene trenger veiledning. Dette er i tllegg voksne mennesker i midten av 30-årene.... Mulig slikt ble gjort da de var små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...