Gå til innhold

Da var jeg henvist til fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Noen som kan fortelle....

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig på alt..

Hvor lang tid tok det før dere fikk time??

Hva skjedde første gang dere var der?? (gubben er vel med)

Hva gjorde at dere måtte dit??

Hvor langt i løpet er du??

Jeg har PCO og klarer ikke å få el.. Heller ikke med dobbel eller trippel pergokur.. Noen i samme situasjon som kan fortelle hvilke behandling du fikk??

Setter veldig pris på om noen tar seg tid til å svare

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

hei..

jeg kan ikke svare på spørsmålene dine, men lurer på de samme tingene som deg.

etter flere mislykkede forsøk med dobbele pergokurer, ble brevet til fertilitetsklinikken i porsgrunn just sendt.

mannens sædprøve er fin og med meg finner de heller ikke noe annet galt enn at jeg ikke får eggløsing hver gang...

har du hørt noe fra porsgrunn???

Jeg fikk brev 2dager etter at jeg var henvist om at de hadde mottatt henvisningen og at det var ca 4mnd ventetid, men hvis du hadde mulighet til å komme på kort varsel kunne man ringe og legge igjen nr sitt.. I tillegg fikk jeg papirer på noen blodprøver jeg skulle ta imens. Nå har det gått snart 2mnd så er ca halvveis i ventetiden..

Hvem henviste mannen din til sædprøve?? Samboeren min må også ta en prøve og det beste må vel være å gjøre det før timen.. Jeg får ringe klinikken å høre når jeg kommer hjem fra ferie.. Har et spm ang bmi også. Jeg har litt høy bmi, men ser ikke veldig overvektig ut. Jeg skal legge om kosthold og trene, men hadde vært kjipt om vi ikke får satt igang behandling fordi jeg har for høy bmi..

Hadde vært koselig om vi kunne følge hverandre og holde hverandre oppdatert i prosessen fremover.. Hvor er du fra?? Ønsker deg masse lykke til:)

Hei på dere,

Jeg er også i samme situasjon som dere (men på Rikshospitalet i Oslo), og har tusen spørsmål om hva som skal skje og når...

Kjenner jo deg Happy87 fra Bligravid forum, men tror nok jeg beveger meg over her mer og mer.

Min status: henvisning er sendt og mottat 13/7, og venter på svar på om søknad blir innvilget. Ferdig utredet begge to. Jeg venter på kikhulsoperasjon i oktober, for å sjekke en eggleder som muligens er tett. Fikk beskjed om 8mnd venting, men har lest her at det tar kortere tid, som jeg håper stemmer. Er litt skummelt hele opplegget hvis det blir prøverør som blir vårt neste steg. Håper jeg kan snakke litt med dere og få tips fra andre i samme båt om hva som skjer videre...

Fra vi ble henvist tok det ca. 6 måneder, men har hørt det er kortere nå. Sjekke hjemmesiden.

Så vidt jeg husker, var det mest prating første gangen. Fikk informasjon og de spurte noen spørsmål og sånt. Ganske enkelt og greit. Man begynner på behandlingen rett etter.

Mannen sliter med dårlig sæd kvalitet, derfor måtte vi dit. Hadde totalt 3 fersk forsøk og 3 fryseforsøk.Tok ca. 1,5 år tilsammen, men mange klarer det på de første forsøkene.

Nå er jeg endelig blitt gravid takket være porsgrunn sykehus:) Tror ikke jeg hadde vært det om jeg ikke hadde fått hjelp der.

Vi er superfornøyd med Porsgrunn!

Helt ærlig så husker jeg ikke hvor lang tid det tok, men trooor henvisningen ble sendt i november 2009...

Vi ringte bort og ble satt på ringeliste, og i februar kom vi inn på forsamtale pga avlysning... Skulle ha vært det ca juni...

Vi var da igang på neste syklus, så jeg fikk innsett i juni 2010...

Jeg testet da positivt, og har nå en nydelig sønn på 5mnd...

Han er et ICSI-barn...

De er utrolig koselige der borte!

Annonse

hei der!

vil gjerne følge deg videre på ferden, er supert å kunne skrive med andre som er i samme situasjon.

jeg har enda ikke fått brev om at de har motatt henvisningen.... min mann ble henvist av gynekologen min.

jeg er fra vest agder, du da??

ønsker dere også masse lykke til :)

Nå har jeg fått dato for samtale og den etterlengtede datoen er 29. september. Er veldig spent på hva som kommer til å skje og jeg er livredd for at de ikke vil behandle oss...

Jeg skal ikke ta sorgene på forskudd, men vi har jo ikke prøvd like lenge som andre her inne på dette forumet og jeg er rett under bmi-grensa deres så hva hvis de sier at jeg må slanke meg og prøve selv enda litt til?? Huff, da tror jeg at jeg knekker sammen..

Så bra da:) stod det noe om beregnet ventetid??

Du spurte hvor jeg er ifra og jeg er faktisk fra Porsgrunn så har veldig kort vei å kjøre;) jeg står også på ringeliste slik at jeg kan komme på kort varsel.. Ble ringt etter på fredag, men fikk ikke tatt tlf med en gang og pga det gikk jeg glipp av time idag istede:/ ble først utrolig skuffet, men da vet jeg iallefall at det kan komme åpninger og kanskje jeg ikke trenger å vente til 29. September.. Fra nå av skal jeg iallefall ta tlf med en gang den ringer så får jeg bare finne på en unnskyldning for elevene mine etterpå;)

så kjedelig at du mistet timen, men det kommer sikkert flere :)

stod 4 månder ventetid, men håper å komme inn før. er satt opp på ringeliste selv om det er 3 timers kjøretur...

elevene klare seg nok uten deg, en unnskyldning finner du nok..

gleder meg til å høre hvordan det går videre

• 2 uker senere...

Hei,

er også henvist til riks , en mnd etter deg fikk vi brev om at vi måtte sende inn blodprøver.

Har du hørt noe mer fra de? Hvor lang tid tar det før du får time?

Håper det ikke tar 8 mnd.

Har du vurdert Aleris? det går jo vanvittig raskt der borte. Jeg var der på tirsdag og de sa jeg kunne begynne på spray allerede førstkommende mandag. Veldig fristende- men svinedyrt.

• 4 uker senere...

Hørt noe fra sykehuset?

Vi var på forsamtale forrige uke på riksen. Vi valgte å kjøre dobbeltløp og har begynt forsøk 1 på aleris. Hvis det ikke blir graviditet i løpet av okstober, får vi time/resept på riksen i ca des/jan. Med mindre de avslår søknaden min. Har skikkelig dårlige amh verdier. De vil basere sin avgjørelse på om det blir noe egg i dette forsøket. Har UL imorgen etter en uke på Gonal F. Håper det blir noen egg.... da er det ikke HELT kjørt...

Ha en fin kveld,

Annonse

Da har jeg vært på forsamtale i Porsgrunn og følte vi ble godt tatt vare på.. Meg og mannen fikk beskjed om å gå ned i vekt, men jeg var innenfor bmi-grensa og de ønsket å hjelpe oss.. Mannen hadde supre svømmere så det "eneste" problemet vi har er min manglende eggløsning..

Det har seg sånn at jeg plutselig fikk tr 2uker før denne samtalen så jeg var på cd15 når jeg var til timen.. Under ul så kunne hun faktisk se ett voksende egg og det var mulighet for at jeg kunne ha el denne helga.. Jeg skulle tilbake på ul på mandag for å sjekke status på dette egget og hvis det så bra ut skulle jeg få el-sprøyte og så skulle vi legge inn aksjer hjemme;)

Hvis dette egget ikke blir noe av så skulle jeg begynne på lav dose med puregon-sprøyter for å prøve å utvikle ett eller to egg.. Siden mannen hadde så fine svømmere (en av de beste prøvene hun hadde sett på lenge) så skulle vi i første omgang gjøre "jobben" selv hjemme. Hvis dette ikke gikk så ble neste løsning ivf.

Så nå venter jeg spent på ul til mandag for å se om det ble noe ut av dette egget som jeg har klart å lage helt selv;)

Jeg (vi) er også i første fasen, der alt er nytt og spennende. Men alt har gått så utrolig fort.

Vi visste jo fra dag en at samboeren min hadde dårlige svømmere så da vi hadde vært sammen i 5år uten prevensjon fant vi ut av fastlegen vår skulle sende en søknad til IVF-klinikken i Tromsø. Søknaden ble sendt i begynnelsen av august å allerede nå 13.september var vi inne på samtale og fikk beskjed at om de ville hjelpe oss med metoden ICSI, men først måtte vi ta en genprøve (?). Fikk beskjed om at den dagen de fikk svar på denne kom vi til å bli oppring til oppstart med nesespray til nedreguleringen. Synes det hele hat gått veldig fort og håper at resten av prosessen også går fort.

Noen andre som er i startfasen til ICSI ? Evt. i Tromsø ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...