MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Tenkte å prøve å lage noe selv, siden mini ikke er så begeistra for ferdig-glassene Noen som vil dele noen oppskrifter med meg ? (costamummy, jeg vet du har snakket om babyoppskrifter tidligere, og at jeg kanskje kan finne noen på bloggen din, hehe , men hva var bloggadr di? )
Rose69 Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Så bra at du vil lage selv! www.barnemat.com Gode tips og ideer her. Har laget til begge mine.Lite glass her i gården. Koker fruktmos også, for å ha i youghurt Naturell.Går ned på høykant! Masse lykke til! Det er lettere enn man tror!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2011 Takk for godt tips ang nettside Tenkte jeg skulle prøve meg på fruktmos også ja
Rose69 Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Det enkleste er faktisk det beste. Ofte bare koker jeg grønnsaker og kjøtt sammen i en stor kjele (kylling eller fisk) og moser alt med en stavmikser i kjelen når det er ferdigkokt. Har litt rapsolje i.Barna trenger fett. Når d r litt avkjølt fryser jeg ned i porsjonsposer eller beger. Ofte hadde jeg i litt MME-pulver ved måltidet (i den varme maten) En god start for en mild smak. Etterhvert bør de bli mer vant til biter, da r d bare å mose maten mindre. Dette er den enkleste versjonen :-) Til slutt skal jo barnet spise d samme som oss, men det er en annen historie :-)
kinaputten Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 lillenurket, du får legge deg til som følger, hehe http://mamma-i-eksil.blogspot.com/search/label/baby%20mat har laget en idag med biff som ble yummy, skal legge ut oppskrift når jeg får skriblet den ned
Rose69 Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Costamummy; så fin blogg!Og fint du bruker urter og krydder i barnas mat.Søtpotet brukes masse her også.Mye sunnere enn vanlig potet, mindre stivelse og mer vitaminer.Søtpotetmos med en "dært" creme freche i...mmm...likes av alle her i huset. Herlig at flere mammaer lager babymat, jeg blir så glad når jeg leser det! Barnematindustriens aggressive markedsføring rundt barnemat gjennom mange år, har bidratt til at flere og flere småbarnsforeldre har mistet troen på at de selv kan lage sunn og god babymat. Stå på!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2011 Costamummy, ja det skal jeg jammen gjøre Har kikket på bloggen din før, veldig fin, mange gode mat tips, og ikke minst, en kjempe nydelig guttebass
kinaputten Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 Takk for det Rose Godt at vi er flere som liker og lage hjemmelaget. Smaker bare så mye bedre
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 21. juni 2011 #9 Skrevet 21. juni 2011 Kjøttdeig m/ saus og pasta 300 g kjøttdeig 1/2 squash 1/2 purreløk 1 fedd hvitløk 1 boks grovhakkede tomater 1-2 ss tomatpure Stek kjøttdeig. Kutt squash, purre og hvitløk og ha i kjøttdeigen. La dette surre noen minutter. Ha i tomater og tomatpure ( ha litt vann i om det virker tørt), la det småkoke et par minutter. Kok pasta og bland alt sammen. Mos og frys, bli ganske mange porsjoner. Grønnsaksmos 1 blomkål 3 poteter 3 gulrøtter En "dæsj" gressløk Kok grønnsakene møre, potet og gulrøtter tar lengst tid. Ha i gressløk, mos og frys:) Fiskeboller i hvit saus er også en vinner her i huset. Snuppa mi spiser stort sett det samme som vi, men jeg pleier å ha litt ferdiglaget mat i fryseren til henne i tilfellet vi andre skal spise taco el.
januarbaby + novemberspire Skrevet 21. juni 2011 #10 Skrevet 21. juni 2011 http://barebarnemat.blogspot.com/ Her finner du mange oppskrifter
Rose69 Skrevet 21. juni 2011 #11 Skrevet 21. juni 2011 Kjempefin blogg, jippi - januarbaby ombord !! :-) Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå