TiNi88 Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Mottok første uka etter gutten min ble født, da han var innlagt på nyfødtintensiven og videre på barnekirurgen. Fikk etterbetalt mellomlegget mellom foreldrepenger og pleiepenger da jeg har 80%uttak, og får ei uke lengre permisjon. Nå ser det ut til at han er frisk, men må tilbake på undersøkelser og kanskje inn igjen for operasjon i vinter så da blir det vel en ny runde... Har du barn på sykehus?
knøttet 2007 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2011 Takk for svar! Jeg hadde tenkt å søke permisjon uten lønn for å ha min refluksgutt hjemme etter at foreldrepermisjonen går ut. Men så tipset noen meg om at det finnes noe som heter pleiepenger (På Nav-sidene står det at dette kan gis til foreldre for tapt arbeidsinntekt når man tar seg av barn som har behov for kontinuerlig tilsyn og pleie og som behandles i sykehus eller poliklinisk. ) Jeg bare sonderer terrenget... Lykke til med gutten din=)
MammaMø med to små Skrevet 22. juni 2011 #4 Skrevet 22. juni 2011 Jeg mottok pleiepenger rett etter at lillegutt ble født. Vi var på nyfødt intensiven i to uker og mottok pleiepenger for disse ukene. Dette gikk automatisk hos nav etter at vi sendte inn skjema. Men har du sett på grunnstønad og hjelpestønad? du kan ha krav på dette også!! Anbefaler deg å ta kontakt med Pasient- og brukerombudet om du lurer på noe:)
mammo+spire Skrevet 23. juni 2011 #5 Skrevet 23. juni 2011 heisan! har nett vore nede å snakket med nav anngående pleiepenger. har en liten en som er inn og ut av sykehuse og innom poliklinikk. måtte få legen på sykehuse til å skrive en dokumentasjon og so sender vi inn skjema... har ikkje fått svar enda..... vist det blir godkjent so får jeg pleiepenger for dei vekene jeg har vore på sjukehuset, men fekk ikkje pleiepenger når jeg gjekk heime forda om jeg medisinere, dette var på grunn av jeg mottar foreldrepenger.
knøttet 2007 Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2011 Takk for fine og opplysende svar! jeg skal sjekke ut de forskjellige mulighetene. Ønsker dere alle lykke til=)
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 24. juni 2011 #7 Skrevet 24. juni 2011 sånn som vi fikk det forklart når jenten vår ble operert så får man pleiepenger for de dagene barnet er innlagt på sykehus,og ikke når barnet er skrevet ut.
MammaMø med to små Skrevet 24. juni 2011 #8 Skrevet 24. juni 2011 man kan få pleiepenger i steden for foreldrepenger! men barnet må være innlagt på sykehus/institusjon. Jeg fikk som sagt etter sønnen min var født. I steden for foreldrepenger fikk jeg pleiepenger. samme beløp, jeg merket ingenting til det annet enn at det sto pleiepenger på lønnslippen fra nav for de to ukene vi var innlagt på sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå