Gå til innhold

Hvor fort løper du på tredemølla?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å løpe men får så vondt i leggene, tenker det er noe med teknikk eller fart. Får liksom ikke strukket skikkelig ut mens jeg løper. Hvor fort løper du når du løper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11.1 stort sett, men forsøker å løpe første 10-15 minuttene (etter oppvarming) på 12.1, eller på 11,1 med 5% motbakke. Grunnen til .1 er at den nekter å stoppe på akkurat 11 eller 12 blank ;-) Tror jeg løper fortere når jeg løper ute, for da har jeg som regel høyere puls enn når jeg løper på tredemøllen. Men jeg synes det er ekkelt å løpe fortere på tredemøllen fordi jeg føler jeg skal falle av da dersom jeg tråkker bitte litt feil på et steg. Liker egentlig ikke tredemølle, men praktisk innimellom. Om du kan jogge ute så vil jeg heller anbefale det, men vet av egen erfaring at det ikke alltid lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her, takk for svar. Jeg er ute å trener i tillegg, da er det ikke beina som svikter først; sånn som på tredemølla. Når jeg er ute å går/løper trener jeg bare kondisjon, men må ha styrketreningen i tillegg. Da er jeg innom et treningssenter og da løper jeg på tredemølla til oppvarming.

Får liksom ikke helt dreisen på det, men skal forsøke å skru opp farta litt. :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fokusere på å sette hælene ordentlig ned, og bøy albuene litt mindre enn du føler naturlig. Dette gir en bedre løpeteknikk.

 

Hilsen datter av maratonløper.

Og jeg løper vanligvis langdistanse på mølla på 9-10, med spurtintervaller på 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du får vondt i leggene når du løper er ganske vanlig. Det er knallhardt for "svake" legger å løpe. Det tar tid å bygge opp muskulatur i leggene.

Husk å tøye leggene godt etter hver økt. Massasje på leggene er og en god ting.

Når det kommer til teknikk skal man ikke sette hælene ned, det bremser steget. Men du skal løpe "lydløst", ikke klaske føttene ned i bakken.

Det beste er nok å løpe i marka om du løper en del, slik at du ikke får overbelastning.

Jeg løper i ulike intensitets soner, men når jeg løper helt rolig i snakketempo, ligger jeg på ca 11-12km/t i 60 min. Når jeg løper intervaller ligger jeg rundt 15-16km/t og oppover.

Hilsen aktiv løper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...