Gå til innhold

4 åring, bleie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn har vært alvorlig syk, mistet alle reflekser i kroppen.

Han er frisk nå 3 år etter, men er forsatt på opptrening.

Bruker bleie på natta i en alder på 5 år.

 

Ingen kan se at han har vært syk, en skal ikke være så rask med å dømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

forstår jo når det kommer til unger som er/har vært syk. Men det er jo tydelig i alle fall i tråden her friske barn som enda bruker bleier i en alder av 4 år...

 

Det første jeg tenker om barn som bruker bleier i den alderen er faktisk at de er syke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her... synes dette tok litt av må jeg si. behøver kanskje ikke og være så spydige? alle barn er forskjellige og jeg selv hadd vell reagert om mitt barn hadde brukt bleie på dagtid.. sier jo seg selv når jeg er usikker på om det er riktig på natters tid. men uansett så styrer jeg ikke med og få han av bleien, men vill gjerne hjelpe så mye som mulig da han ikke synes noe om dette selv. også da lurte jeg bare på om det er normalt og fortsatt bruke bleie på natters tid når man er 4 åring. var ikke ute etter dritt slenging og andre unødvendige innlegg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det helt med ro HI;)

Jeg har et tantebarn som var "treg", 3,5 når dagbleien forsvant og 4 år når nattbleien forsvant. Nå er han snart 5 år og bruker smokk i skjul enda!! (Gutten er babyen i familien også derfor smokken)

Søsknene som er voksne var tidlig ute med bleieslutt.

Selvfølgelig har dette gitt grobunn for diskusjon med moren, og hun fattet heller ikke hvorfor han var så sen.

MEN gutten er veldig intelligent og mye mer foran i utviklingen enn de andre barna på samme alder. Dette så vi allerede når han var 14 mnd og han har gitt oss mangt et sjokk. Motorisk og verbalt har han vært suveren! Barnehagen har kommentert dette, så vi har fått tilbakemelding på synsinga vår.

 

Se heller positivt på at han utvikler andre ting i mellomtiden. De vokser i rykk og napp og din lille gutts kropp velger å fokusere på annet enn tissekontroll akkurat nå. Kanskje det er hjernen som prioriteres?

Men kjenner igjen stresset og om et par tre år sitter jeg vel å synser om mitt eget barns bleieslutt igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...