Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Del Skrevet 20. juni 2011 Gutten min er 4 år.. men må fortsatt bruke bleie om natten.. er det kjempe uvanlig eller kommer det seg etterhvert? noen med erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg leste et sted at nesten 10% av de som begynner på skolen fortsatt trenger bleie om natten. Uansett om dette stemmer eller ikke, så syns jeg ikke det er uvanlig at en 4 år gammle gutt fortsatt bruker nattbleie. Jeg vil tro at min 3åring også vil gjøre det, tatt i betraktning hans labre interesse for bleieslutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Del Skrevet 20. juni 2011 Det er visst ganske vanlig helt opp til skolealder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #4 Del Skrevet 20. juni 2011 Unger er forskjellige og det er ikke uvanlig å bruke bleie på natten når man er 4 år. Men det kan være på tide å få ham tørr da også. Gi mindre å drikke på kvelden og gjerne ta ham opp før dere legger dere slik at han kan gå på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #5 Del Skrevet 20. juni 2011 okei. fint og høre:) men han slutta frivillig med bleie før fyllte 3 år,gjikk kjempebra og det var hans ide. men nattebleien er full om morningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #6 Del Skrevet 20. juni 2011 Har fått det rådet om og ta han opp før vi legger oss., men det er så ufattelig vanskelig og vekke han. Og han er så tung at jeg strever meg ihjel om jeg skal løfte han på toalettet. og noen ganger vi har prøvd dette har han alerede rukket og tisset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #7 Del Skrevet 20. juni 2011 Det er hormoner som styrer om man tisser om natta eller ikke og barn bør få sove uforstyrret gjennom natta, så det å vekke dem når man skal legge seg selv er bare tull. I verste fall kan det gjøre at de blir så vant til å tisse på den tiden at når man slutter med det, så fortsetter de å tisse på det tidspunktet. Det er hvertfall ikke med på å gjøre at barna våkner når de må tisse om natta og det er det viktigste for at man kan slutte med bleie. Å nekte et barn som er tørst å drikke på kveldstid syns jeg er utrolig slemt, nesten så jeg mener det er barnemishandling. Tenk hvordan du syns det er selv hvis du ikke får lov til å drikke når du er tørst. Hvis barnet er klart for å slutte med bleie på natta, så er det klart uavhengig av vekking om natta og drikkenekt på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #8 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg har barn på 10 år(ellers frisk), som fortsatt bruker bleie på natten..... Enurese er en kjip ting....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #9 Del Skrevet 20. juni 2011 men man kan ikke si at ett barn har enurese før de er over 5 år? når de er 10 år er det jo ett ``problem`` på en måte.. men 4 år? er det vanlig eller ett ``problem``? slutter når han er klar? men det er ikke noe i heleverden han heller vill enn og slutte med bleie.. han vill ikke vise det fram til pappaen og ikke liker han og sove borte siden han må ha bleie,, når vi tar den av så er han fullt klar over at han ikke har den på og han selv bestemmer at han ikke skal drikke før han legger seg så han ikke tisser på seg.. men alikavell så tisser han myye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #10 Del Skrevet 20. juni 2011 Joda, en får først ting på blå resept når ungene er 5 år. Men like lite som de store barna styrer dette bevisst, så styrer det minste det like lite. Prøv å sett deg mål du skal gjennomføre i søvne, fordi du har lyst Det går bare ikke. En må bare vente. Og det er ikke unormalt at barn på 4-6 år bruker bleie om natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #11 Del Skrevet 20. juni 2011 Ja, det er veldig vanlig. Mener å ha lest et sted at så mange som ca 40% av alle nybakte 4 åringer (gutter) bruker nattbleie. De fleste slutter før de fyller 5 år,men 10-15% bruker fram til skolealder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #12 Del Skrevet 20. juni 2011 godt. synes bare så synd i lille når han synes dette er så ekkelt. men blir mer avslappet når jeg hører det er normalt=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #13 Del Skrevet 20. juni 2011 Høres kanskje rart ut: Men noen barn tisser mye mer om natta når de har fått vanilje på kvelden. Jeg har en lillebror som tisset på seg om natta til han var ganske stor. Han fikk medisiner som gjorde at han kasta opp, laken som peip også videre. Men etter tips om vanilje så unngikk han i hvert fall det på kveldstid. Aldri desserter eller is ogs sånt altså. Ikke noe godt tips, men noe å tenke over likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #14 Del Skrevet 20. juni 2011 Syntes det blir litt drøyt å si at det er NORMALT at 4-5 åringer bruker bleie ! Jeg syntes synd på sønnen din . Du burde virkelig jobbe mer med dette med tissingen. Det er ikke sååå normalt altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #15 Del Skrevet 20. juni 2011 jeg sjønner at det ikke er normalt i den forstand.. men at det heller ikke e unormalt? det er det jeg er ute etter, om vi kan fortsette og prøve på ting før vi evt inser at det er ett problem, for det er ikke det enda? gjør det litt enklere for meg og oppmntre på riktig måte når jeg vet at det ikke er så uvanlig. Han spiser veldig skjelden søtsake og desserter, isåfall er det på lørdager. hadde ikke stressa så mye med det om han ikke hadde plagdes selv. jeg prater ikke så mye om det heller da han synes det er ubehagelig.. vi tar kveldstellet opp til pappa og få nattakos så ned og ta på bleie og i seng. men kan jeg bare vente og se om det blir mindre og mindre tiss i bleia? HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #16 Del Skrevet 20. juni 2011 blir så oppitt jeg, er såå mange som peser opp dette med å slutte med bleie.. og nesten tvinger ungene virker det som..min gutt som blir 4 år til høsten bruker bleie om dagen også han.. har ikke overhodet vist noen interesse for å slutte og blir lei seg og har hylt når vi har satt han på do nå de siste mnd har han både tissa og bæsja på do nesten daglig, men andre dager nekter han... i dag tok vi faktsik bleia når vi stod opp og da tisset han på seg flere ganger, men tor det var mest med vilje for å få bleia igjen.. han ble nemlig skikkelig sinna,,, fått noen råd her inne om å nekte bleia osv, men synes det e rlitt drastisk jeg.. helsestasjonen og bhg sier at det kommer npr han er klar.. vi har lokket med premier og slik men han biter ikke på det.. er en meget bestemt ung fyr dette her og veldig oppegående på alle ting, meeen bleia vil han ha.. så her blir det nok nattbleie en god stund fremover også ja... men skal sies at veelig ofte er bleiene tørre om morran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #17 Del Skrevet 20. juni 2011 Wow 22:51. Dette hørtes ikke bra ut. Må være noe galt med sønnen din da. Og høres heller ikke bra ut at du blir sååå oppgitt over at 4 åringer burde slutte med bleie !!!!!!!! Tro meg , det burde de!!!!! Det er drøyt!!!! Jeg hadde tvinga bleia av han ja. Han gjør tydeligvis som han vil han ungen din. Er ikke bra. Kanskje han er litt tilbakestående eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #18 Del Skrevet 20. juni 2011 HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ler meg i hel.. noe galt verken med meg eller sønnen min.. men deg er det tydeligvis noe veldig galt med. og by the way??? kjenner du noen barn som er tilbakestående?? for det gjør jeg, og det er faktisk ikke noe å spøke med... man kan faktisk ikke tvinge et lite menneske som ikek selv er klar for å kjenne om man må på do til å gå på do.. sånn er det ikke.. akkurat der er det ikke mye man får gjort, annet enn å støtte, snakke med de og rose de når de får det til. skjønner ikke du det er du dum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #19 Del Skrevet 20. juni 2011 hmm, hva skjer med frekkhet a??? er ikke snakk om å gjøre som man vil selv om de ikke er klare for å gå på do.. møkkakjerring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #20 Del Skrevet 20. juni 2011 Får jeg spørre hva du gjør for å få han til å slutte med bleien om natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #21 Del Skrevet 20. juni 2011 spørsmålet ovanpå er rettet til HI /samme som skrev 23:36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #22 Del Skrevet 21. juni 2011 Gutten min på 5.5 bruker bleie om natten. Jeg spurte hs som sa dette var normalt opp til ca 7 år. Hun anbefalte fra 6 års alder å kjøpe den "alarmen" på apoteket som vekker han når han tisser i sengen. Gutten min har sjelden våte bleier om natten nå så det ser jo lovende ut. Barnet ditt er overhodet ikke unormalt hi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #23 Del Skrevet 21. juni 2011 *sjokka* Trodde det var normalt at bleieslutten var i 2-3 års alderen... Men å vente til ungen finner ut selv at nå er det slutt er jo totalt idiotisk til tider, hvem gidder og lære seg og gå på do når man har bleie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #24 Del Skrevet 21. juni 2011 Dette er jo et faktumspørsmål, synsing blir litt dumt. Men jeg reagerer når barn (stort sett de trege guttene..) fremdeles bruker bleie dagtid når de er godt over 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #25 Del Skrevet 21. juni 2011 Bleie om natten er jo en ting, men dagtid da reagerer jeg faktisk når jeg får vite at de er over 3 år og. Det høres bare rart ut at man skal skifte bleie på en 4åring midt på dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå