Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Del Skrevet 20. juni 2011 Hei! Jeg kunne tenke meg å bli ambulansesjåfør. Noen som vet hvordan jeg går frem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøsamen Skrevet 20. juni 2011 #2 Del Skrevet 20. juni 2011 Det er ikke noe som heter ambulansesjåfør lenger Det er enten ambulansearbeider eller paramedic. Ambulansearbeider er utdanning på vgs, de har voksenopplæring en del steder... mens paramedic er høyskoleutdanning. Sjekk på en vgs i nærheten av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Del Skrevet 20. juni 2011 Du kan gå 1-2 år skole (helse og sosial og ambulansefag), deretter være lærling i 2 år... eller... så finnes det div kurs du kan ta (vet at Falck kjører slike kurs). Men den tryggeste veien er skole og lærlingetid. Tror ikke du får begynt rett på Paramedic uten noe ambulanseutdanning eller jobb fra før. Det er ganske begrenset med skoler som har ambulansefag, men søk de opp på nett Når du har fagbrev blir du ambulansearbeider, paramedice er en videreutdannelse. Lykke til, det anbefales - jeg elsker jobben min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå