Gå til innhold

hvor store er deres jenter på 4 år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ofte høre at min jente er så liten og at hun veier "ingenting", er tynn osv. Hun er cirka 98 cm og veier 14,5 kg. Hun spiser som regel bra og jeg synes ikke hun ser tynn ut, bare slank og helt normal. Får spesielt mye kommentarer fra en venninne som har en jevngammel jente som veier 24 kg og er bare litt høyere enn min. Hun driver hele tiden og kommer med kommentarer om at jenta mi er så liten og tynn, kaller henne for "spurven" og lignende. Jeg pleier ikke å si noe særlig tilbake, men nå er jeg ganske lei av det og har jeg snart lyst til å si at jeg tror jenta mi er helt passelig, men kanskje hun burde passe litt på sin egen jente som begynner å bli veldig rund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er vel kanskje litt lita for alderen, men det gjør vel ingenting? Mi jente er 2,5 år og like stor som din jente. Men hun er stor for alderen! Men jeg synes ikke at jenta mi er noe så veldig tynn?! Hun ser helt fin ut! Men stor for alderen :) 24 kg er vel ganske mye for ei jente på 4 år?? Gutten min på 4 er 18,5 kg! Og han er ikke liten!Lang og slank.(110cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

datteren min er 4,5 år og hun er også litt mindre enn gjennomsnittet; 101 cm og 15kg. ser det godt i bhg at hun er mer på str med de som er et år yngre, men alle er forskjellige uansett! så lenge de følger sin egen vekstkurve og er friske er det vel strengt tatt ikke noe å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den andre jenta er rundt meteren og veier 24 kilo, er det mye. Gutten min på straks 5 er 116 cm og veier 20 kilo. Han er normalvektig. Datteren min på 3 1/2 er 102 cm og 16 kilo, og er også normalvektig. Hadde hun veid 8 kilo mer, hadde hun ikke bare vært lubben.

 

Sånn jeg ser det er nok datteren din litt lav for alderen, men akkurat passe vekt i forhold til høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tvillinger på 4,5 år, ei på 106 cm og 16 kg og ei på 97 cm og 11 kg. Minste er veldig tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå heller si at 24 kg er vel mye for ei jente rundt meteren lang. Da jenta mi var 23 kg, var hun hele 119 cm lang(5 år).......

 

Og da hun var akkurat 4 år, så var hun 19,5 kg og 110 cm lang.

 

Jenta mi har ikke vært supertynn(som i spedbygd), men er slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...