Gå til innhold

Trenger jeg være redd for at kobberspiralen ikke fungerer ?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Snakket med ei venninne om dette i dag og hun sa at kobberspiralen ikke var like effektiv som ppiller! Og at 6 av 100 blir gravide på kobberspiralen i løpet av 1 år.

Er dette sant ? Isåfall kan jeg kombinere ppiller med spiralen? Jeg vil overhodet ikke ha flere barn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner til 2 stykker som har blitt gravide med kobberspiral. Den ene av de ble gravid 2 ganger i løpet av 1 år (mistet den ene gangen, pga spiralen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP! Men hvorfor i alle dager brukes det fortsatt som et sikkert prevensjonsmiddel??

Nei, da får mannen bruke kondom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat like trygt som annen prevensjon. Kun sterilisering er helt trygt. Jeg sverger til kobberspiral og jeg kan av helsemessige årsaker ikke tillate meg å bli gravid. Legen er enig, og mente kobberspiralen var trygg. Har hatt den i to perioder og den har fungert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den.. ennå ikke blitt gravid. men jeg tror jeg må ta den ut?? for mannen kjenner den når vi har sex. får gnagsår på snurren! norn fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang plagdes vi med det samme. Fikk da forkortet tråden enda mer, og plagen var der fremdeles. Denne gangen, etter å ha snakket med noen om det før jeg fikk satt inn min, ble tråden ikke klippet, men er lang og på en måte over tappen og vender innpå baksiden. Ingen plager mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme her, jeg fikk og forkortet dem. har nå legetime på fredag til og muligens fjerne den. vill jo gjerne ha den for den e jo utrolig smart siden jeg ikke kan bruke annet enn kondom eller minipillen. kanskje jeg skal prøve og ikke ha de klippet da? men da må jeg jo betale 350 kr til!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den 4 ganger. Den er 100 prosent sikker på meg. Mine 4 barn er laget på første forsøk etter uttak av spiral :) Blir fort gravid, og hadde den ikke vært sikker ville jeg nok blitt det med spiralen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...