Gå til innhold

Dere som har født to eller flere ganger: "Tok" riene på samme sted hver gang? (samme som 3.tri)


trippeltopp

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne på sykehuset for et par uker siden pga premature rier, og i dag kjenner jeg samme smerten igjen fordi jeg antagelig har vært litt for aktiv (fy-fy!)... men nå har det seg sånn at disse riene kjennes veldig anderledes enn da jeg fikk storebror. Med storebror satt smertene i ryggen og mer som et belte rundt, og de begynte forholdsvis svakt men tok seg opp etterhvert. Disse smertene sitter nede i magen/hofteområdet på høyre side og er myyyye kraftigere enn startriene sist.. men smerten minner ikke om de smertene jeg hadde sist..

Så det jeg lurer på er om det er noen der ute som har født to ganger eller mer og som kan si noe om de opplevde riene ulikt fra gang til gang.. :)

 

Har roet seg igjen nå.. jeg ligger HEEEELT i ro på sofaen for å unngå å fremprovosere noe. Tre dager til jeg er 37 fullgåtte uker, så vil gjerne holde meg til den tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei =) Jeg har ikke født 2 ganger selv (enda) men ei venninne av meg har. Hu hadde riene på helt forskjellige plasser begge gangene, men de satt første gang bare i magen og andre gang, bare i ryggen. Husker hun sa at de som satt i magen var mye vondere enn de som satt i ryggen. Kan godt være begynnende rier du har, siden kynnere ikke skal være smertefulle.

 

Lykke til videre ihvertfall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har sittet på samme sted begge ganger. Jeg kjenner det som når jeg har menssmerter, dvs i underlivet der babyen kommer ut. ;-)

 

Har ikke en gang tenkt at de skal kjennes annerledes ut denne gangen! Sitter her og venter på nummer tre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her satt riene på akkurat samme sted begge gangene, og i tillegg hadde jeg stormrier kort tid etter riestart begge gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har født to ganger, og har egentlig ikke -før nå- tenkt spesifikt over hvor smertene satt. ;) Kanskje fordi jeg bare antok at smertene skulle være samme sted, noe de også var på meg. Smertene satt i hele magen i tillegg til et veldig nedpress. Jeg har ikke opplevd at smertene har sittet så veldig i ryggen.

 

Under begge mine forrige graviditeter har jeg slitt veldig med kynnere, -særlig i sv.skap nr.2, og disse har begynt tidlig og vært veldig kraftige og smertefulle og til og med regelmessige i flere timer av gangen. Med nr.2 var jeg bombesikker på at jeg kom til å føde en god stund før termin, men den gang ei. Jeg har født til termin begge gangene :) Så det går an å ha smertefulle kynnere uten at det nødvendigvis er noe tegn på for tidlig fødsel, bare så det er sagt. ;)

 

Men i og med at du har fått konstantert premature rier, så er det jo noe annet. Det er nok sikkert lurt å holde seg mest mulig i ro nå, og skulle smertene vedvare/ta seg opp ville jeg kanskje ringt føden for å høre hva de tenker. Ta også tiden på smertene/riene, for å finne ut om de er regelmessige, om de øker i intensitet og lengde.

 

Ønsker deg masse lykke til, også får vi satse på at lillegutt kommer ut når han er helt klar for det, og ikke før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper det går bra med deg!

 

Nå sitter jeg her og tar tiden på riene igjen, og de sitter samme sted som de to forrige gangene. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...