Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære mum2b's :o)

Jeg har noen spm til dere som kjenner godt til rier. Jeg er nå 39+2 uker og venter min første. Har de siste ukene innimellom opplevd kynnere som er så sterke at jeg ikke klarer å gå og må omtrent vri meg i smerte mens de er der. Har kun et par stk ila et døgn og ingen regelmessighet. Problemet er at magen blir SINNSYKT hard, nesten som stuebordet, og kynneren varer i opptil 4 min før den slipper taket.

Jeg har jo hørt at kynnere ikke skal være vonde (selv om mange sier de sliter med vonde kynnere) og da begynner jeg jo å lure litt på om dette er kynnere eller kanskje maserier..?

Når man har rier så skal jo ikke disse vare utover 1,5min har jeg hørt....også lurer jeg veldig på en ting; blir magen like hard og rar i formen ved rier som ved kynnere eller er det kun kynnere som gjør sånt med magen? Jeg får lave magesmerter/menssmerter mens disse vonde kynnerne står på og får ekstra press på blæra, men ingenting mer. Idag har jeg bare hatt én sånn kynner i tillegg til de vanlige kortvarige småkynnerne. Skjer lite her, ingen slimpropp el lignende.

Noen som har det samme? :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine kynnere har blitt vonde nå på slutten, men kan ikke sammenlignes med rier (de er vedlig vonde...)

For å være rier må de være regelsmessig, magen er har, og på en måte merker du har musklene i magen på en måte presser nedover. Dette blir bare vondere og sterkere jo nærmere fødsel du er.

Mange her vonde kynnere, får du mye av de bør du kanskje roe litt ned, slik at du ikke får så mye vondt.

Skrevet

Det kan jo høres ut som du har maserier. Kynnere er vanligvis ikke smertefulle, men jeg er også 39 uker nå (riktignok med tredjemann), og kynnerne mine begynner også å bli vonde. Jeg kjenner imidlertid kroppen min så godt nå at jeg vet hvordan smerter jeg skal kjenne når jeg får rier. De sitter jo litt forskjellig (i magen/ryggen/underlivet). Du merker at det er rier om de kommer regelmessig og tar seg opp, slik at de blir vondere og vondere og kommer hyppigere. De første riene mine var aldri så lange som fire minutter, mer rundt 30 sek og økende.

Får håpe det modner ting hos deg så du slipper så lang åpningsfase når det setter i gang på ordentlig!

Skrevet

Hadde satt pris på om dette satte fart på modningen ja.. Håper veldig på en kort åpningsfase. Når jeg først har en vond kynber så sitter den i i opptil 4 min ja...magen er steinhard så lenge og det tar skikkelig tak i nederste del av magen. Rier skal jo i prinsippet ikke vare lenger enn 1,5 min max har jeg hørt så det kan jo umulig være det + at de kommer jo regelmessig. Disse vonde kynnerne kommer jo max 2 ganger i døgnet for min del., men f******n så ubehagelig. Nesten på grensa til umulig å bevege seg under en sånn kynner.... Grøsser bare ved tanken på hvor vonde rier er dersom dette 'bare' er ubehagelige kynnere..yikes !!!

Lykke til til alle hvertfall.. dette skal vi klare :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...