Gå til innhold

nrmalitet ved legging/natta etter sykdom.

Anbefalte innlegg

Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Podden har vært syk i en uke, har vært en uke med mye uro, gråt og trass når han skal legge seg, og urolige netter. Skal sies at vi har holdt rutinene noenlunde ved like under sykdommen, trøstet mer da pga sykdoms plager, men ellers har det gått som vanerlig.

Så er det her da, tiden hvor han er så og si frisk igjen, hoster så vidt det er, og snørrer litt bare. Og det å få tilbake ren rutine føles noe umulig, han forventer at vi skal gi like mye oppmerksomhet nå, som under forkjølelsen. Er bare på dag to med dette da, så ingen "krise" her, bare lurer på når deres små pleier å falle til ro med normalen igjen?

Vi gir ikke oppmerksomhet ved trassingen hans, blir han for høylytt går vi bare inn og hysjer han ned, stryker over pannen og går ut igjen, uten tilsnakk. I kveld gir jeg ikke fysisk kontakt heller, for at han ikke skal se dette som en ny rutine. Er dette feil av meg? Jeg mener, har jeg "trappet ned" oppmerksomheten for fort? Er helt ferske i foreldrefaget, så hver dag er en ny lærdom :)

Har vært syk samtidig som gutten vår selv, så jeg blir så lett sliten og frustrert her jeg sitter, så føler vel bare på den at jeg trenger en bekreftelse om dette er rett, eller en veiledende hånd om det kan gjøre ting værre. Etter en time med små tull har han nå sovnet da, mens det tok nermere 3 timer i går, så noe rett må jeg jo ha gjort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...