Gå til innhold

Har noen vært i Tunisia?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nærmere bestemt i Sousse? Hvordan er strendene der? Og shoppingen? Maten? Menneskene?

 

Vi reiser uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting alle på bussen var enige om da vi skulle hjem var at ingen ville hit en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i februar 2008. Det er noe med standarden altså...det er ikke som andre sydenland, ikke ha kjempestore forventninger. Og så er det ganske stygt utenfor hotellområdene. Sousse er ikke en festplass, men helt greit for et par. Vi var litt uheldige med været, hadde overskyet og 16 grader flere dager. Maten var imidlertid veldig god uansett hvor vi spiste!

 

Nå kan jo ting ha tatt seg opp, dette er tre år siden og Tunisia har jo fått mye oppmerksomhet i media som et land man burde feriere i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Monastir da og syntes det var veldig fint:) var utenom sesongen. Mye fint å se på, fin strand og hyggelige mennesker. Vldig pågående på markedet da selvsagt. Exen min ble tilbudt en del kameler om han ville gi meg bort. Ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ALDRI reist til Tunisia i disse tider, du er klar over at Libya bombet mål der nylig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har vært i Sousse, og aldri mer. Blir heller hjemme i regnfylte Norge, for så desperat etter varme blir jeg ikke en gang til.

 

Hvorfor? Menneskene er så innpåslitne og ekle at det går over stokk og stein. I tillegg har de sentrale hotellene i Sousse sære regler om ingen mat eller drikke som ikke er kjøpt på hotellet kan tas med på rommet. Det står vakt i døra og de tok både vin vi hadde kjøpt som suverni og vanlig Cola vi skulle drikke for å ikke daue i varmen.

 

Maten er grei. Lokalt er den ræva, men du finner områder med bra restauranter. Drinker er nesten ikke-eksisterende. Fant til slutt noen som påsto det kunne blande, men det så ut som oppgulp fra bakgården.

 

Shopping var det bittelitt av, men det er farlig å i det hele tatt se på en av turistbutikkene da de gjerne fulgte etter deg i kvartaler og gjennom andre butikker for å dra med deg tilbake eller tigge penger av deg. Men hørte at shopping skulle være greit i hovedstaden.

 

Helt jævlig jævlig ferieland.

Så lykke til og ha en "fin" ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værti tunisia 3 ganger. i sousse, monastir og på djerba. i sousse er det flotte strender. god mat. så som så med shopping, kommer litt ann på hva du er ute etter å shoppe.

 

kan ikke si meg helt enig i den negative omtalen de andre gir tunisia.

 

meen er jo mulig jeg har hatt veldig flaks med de 3 feriene jeg har hatt der=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og vi var alle (8stk) enige om at ditt reiser vi ALDRI ALDRI igjen. Drittland.

Ikke fikk jeg badet på stranda (strende som til hørte hotellene var okupert av lokalbefolkningen, og du har ikke spesielt lyst til å være den eneste i bikkini blandt kvinner i burka og menn som ser på deg som en hore). de var frekke, sure. vi har reist myyyye, men dette er desidert den dårligste ferien evah. ikke turte vi gå ut av hotellet på kvelden (gutta ble truet med bank flere ganger av lokalbefolkningen- uten grunn), og i det landet vet man jo aldri hva de finner på... GRUSOM FERIE- ALDRI REIS TIL TUNISIA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i hamamet, og det er den beste sydenferien jeg har hatt i voksen alder. Har vært på Grand Canaria, Tyrkia og Tunisia. Har ellers reist over hele verden så det skal ikke stå på det.

Maten var nydelig, rikt på kultur og opplevelser, flotte strender og hyggelig lokalbefolkning. Litt mas med selgere men ikke mer enn Tyrkia. Kan på det sterkeste anbefale Tunisia men kanskje ikke om alt man vil er å ligge på stranden om dagen og feste om natten da det skjer ganske lite om kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...