Gå til innhold

Hvor mye har dere i boutgifter, og hva tjener dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe oss hus, men som kjent er det jo blitt veldig dyrt.. Og lurer på hva folk egentlig betaler på mht lån, avdrag, kommunale avgifter, strøm osv. Og hvilke inntekter klarer dere å betjene dette med?

Vi har lyst på et hus til 4,5 mill, og har 50-60000kr utbetalt tilsammen. Vi har fire barn tilsammen, vi har (og må ha) hver vår bil.

Hvor mye bør vi ha igjen til husholdning? (han har barna oppmot 50% - jeg har mine nesten hele tiden). Alder 2-11 år...

Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at dere fort kan gå på en smell med et slikt lån i forhold til inntekt, to biler og fire barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 38 000 kr utbetalt.

 

lån på 4095 i måneden, strøm ca 1500 i måneden nå på sommeren.

 

kommunale avgifter er på ca 3-4000 i året.

 

vi har masse penger igjen. og nyter det.

 

prøv å sett opp et regne stykke over hvor mye dere bruker i mat, klær, strøm og slike ting nå. og finn ut hva dere får i lån.. da kan dere regne ut hva dere har av penger. og hva dere klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utbetalt kr 52.000,- i måneden.

Boutgifter:

Lån: 8.000,-

Fellesutgifter: 2.700,-

Strøm: 1.500,-

Tilsammen: 12.200,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor stort lån på den inntekten. MEN skatten blir vel litt redusert av rentene.

 

Jeg fatter ikke de som tør ta sjansen på å bo seg ihjel...... Hva om renten øker? Det vil den gjøre.

 

Jeg har ca 30 000 utbetalt i måneden, og betaler ca 10 000 på bolig og strøm. Jeg føler vi klarer oss supert, men ville ikke betalt mer for å bo på den inntekten jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på om dere har egenkapital eller planer om å ta lån på hele summen. Vanligvis regner banken at en bør ha en inntekt på 1/3 av lånesmmen pr.år. Altså om brutto lønn er 300.000,- bør en ikke låne mer enn 900.000.... Vi betaler 20.000,- pr.måned på huset (konto til strøm, avdrag,renter, forsikring ol) + 10-20.000 i oppussing og vedlikehold. Har utbetalt ca 60-70.000,- tilsammen. 2 biler, et barn påvei...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lån på 17.000 i månden

strøm på mellom 3.000 og 7.000 alt etter sesong..

kommunale avgifter på ca 7.000 i året

brøyting på 4.500 for hele vinteren

vedforbruket gjennom vinteren ligger nok på 5-8.000 liter til 1.200 pr 1000L

forsikring på ca 4-5.000 i året (inkludert løe og naust)

 

han har 26.000 (+ en del ekstra for mye overtid) jeg har ca 20.000 på en vanlig måned, + at vi leier ut kjellern for 5.000..

 

 

huset her er verdt 9,5 mill, har lån på 3,5 uten om billånet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...