Gå til innhold

Skal til legen i morgen, skal ta med urinprøve. Veldig viktig at det er morgenurin?


anna_lou

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal først på jobb og så til legen etter lunsj. Har lite lyst å bære rundt på uringlasset i vesken min hvis ikke det er veldig viktig at det er morgenurin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er første svangerskapskontroll tror jeg de hovedsakelig sjekker protein og sukker i urinen.... Det var iallefall det jeg fikk beskjed om da jeg møtte opp uten morgenurinene.... Jeg tisset "på stedet" og fikk beskjed om at det gikk helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en vanlig svangerskapskontroll. Jeg skal for å følge opp protein i urinen. Var nemlig på legevakten i helgen, hvor de fant protein i urinen. Siden jeg har vært mye plaget med hodepine den siste tiden og vært veldig sliten og slapp ville de at jeg skulle følges opp hos fastlegen ang. protein i urinen. Det jeg egentlig lurer på er vel da om nivået av protein påvirkes av hvilken tid på dagen man tar prøven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sørget for at det var morgenurin, siden dette er en oppfølgingstime og ekstra viktig , om man kan si det sånn.

 

Bare pakk glasset inn i diverse brødposer, så er det iallefall tett.

Klarer du å snike prøven inn i et kjøleskap er det jo det beste, men det er vel kanskje ikke helt realistisk...

 

Lykke til! Håper prøven ikke viser noe galt.

 

Forresen, du spør om proteinnivået endrer seg utover dagen. Det vet jeg ingen ting om, men det er vel sånn at en prøve er mest konsentrert når det er lenge siden man har tisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk morgenurin og pakk den inn i plastikkposer. Si ifra hos legen når den er fra, så tar de det med i betraktningen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jobben din langt unna legekontoret? Jeg er heldig å jobbe nærme mitt legekontor, så da jeg skulle på kontroll litt utpå dagen, var jeg innom legekontoret før jobb og leverte urinprøven -gikk helt fint, også slapp jeg å bekymre meg for å ha urinprøva i veska eller i kjøleskapet på jobb ;) -Alltid lurt å ta pose rundt, forresten, for de er ikke mye tette de glassa! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...