Gå til innhold

Se her folkens, spm ang termin

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg, men prøver.

Lurer på om det er noen som har fått en termindato av legen (feks 19 juni). Kom på ordinær ul og jordmor var totalt uenig (mente du var 6 uker mindre på vei). For så å komme tilbake på ny ordinær ul og jordmor finner ut at legetermin stemte?

Jordmor var helt uenig med legetermin når vi var på ul, og ville sette meg tilbake 4-6 uker. Skal på ny ordinær ul om 10 dager, og håper fortsatt at legeterminen stemmer.. Kjeeedelig å måtte gå 6 uker ekstra :S

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143340125-se-her-folkens-spm-ang-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff kjedelig, men det blir vel ikke 6 uker ekstra:P for da har du jo egentlig ikke gått di ukene.. men di kan ta feil:) jeg var tidlig ul da sa di 3-4 uker å vei, jeg visste det ikke stemte så jeg gikk til riv og di tok 5 uker feil:)

Nei, men for meg blir det jo på en måte 6 uker ekstra :P Syns det er litt skummelt og, med tanke på at de faktisk KAN ta feil. Noen barn kan jo være mindre en andre.

Oi da, så du var egentlig 8-9 uker du da, mens dem mente 3-4?

Får det liksom ikke helt til å stemme jeg heller. For hvorfor skulle jeg plutseligen hoppe over en mens akkurat den mnd?! når det ellers er regelmessig og kommer nesten på klokkeslettet :P Det syns jeg er rart. Legen spekulerte i en evt spontanabort og at jeg hadde blitt gravid igjen rett etterpå, men da burde jeg jo hatt en blødning- så det stemmer liksom ikke det heller :P

6 uker hørtes veldig mye ut. Kan liksom ikke skjønne at de kan ta så mye feil... Så tidlig tror jeg ikke fosteret bare kan vokse mindre enn de andre, for dersom det er tilfelle vil det være noe alvorlig galt med fosteret ditt. Så jeg ville kanskje heller håpe på at fosteret er helt friskt og følger utviklingen som den skal.

Jeg vet om de som har bommet en hel måned på termin den andre veien, dvs trodd de var 4 uker kortere. Dette fordi de har hatt en liten blødning når de ellers har mens (som er ganske normalt) og trodd de ikke var gravid, for så å ikke få mens måneden etter og derfor trodd de kun var 4 uker på vei, istedenfor 8.

Kan du kanskje ha hatt en kjemisk graviditet...?? vet ikke om det kan medføre tap av mens. Tok du ikke test da, når mensen uteble? Dersom den var positiv burde du jo vite når du ble gravid.

Tror det er vanskelig for noen her inne å si, og de som kan hjelpe deg er nok kun legene på sykehuset. Dersom de mener du er 6 uker kortere på vei enn det du mener burde de kanskje utføre en grundig test.

Lykke til, og hold oss oppdatert!

Selvsakt håper jeg på at fosteret er friskt og følger utviklingen som den skal :)

Kan jo hende jeg har hatt en kjemisk graviditet. Men var hos legen igjen her om dagen, eneste fornuftige han kunne komme frem til var at jeg hadde hatt en sa. Men jeg syns det er rart siden jeg ikke har hatt noen blødninger. Men han mente jeg kan ha blødd så lite at jeg ikke har merket det selv. Rart, ja jeg vet.

Siste mens var i beg av januar. Jeg mistenkte at jeg var gravid før den mens kom og tok en graviditetstest på nyttår. Rett og slett fordi jeg "føldte det på meg". Ble så skuffet og lei meg. Så når mens ikke kom i februar tenkte jeg ikke over at jeg kunne være gravid, rett og slett pga jeg var så redd for å få negativt svar igjen. Og jeg gikk med murringer i magen og følelsen over at nå kommer den, nå kommer den hele tiden. Men det gjorde den ikke. Så i mars mannet jeg meg opp og tok en test. Den var positiv :D Tok også en med ukesindikator på, den viste 3+. Det vil jo si 5 uker + ifølge det som står på pakken vertfall.

Så det er ikke lett å si hva som er rett. De har vertfall ikke bommet med 6 uker, det er umulig. Men noen uker kan jo være mulig. Det er bare umulig i hodet mitt pga jeg syns det er forferdelig og egentlig veldig skummelt.

Og ja, jeg vet det er vanskelig for dere her inne å si noe. Men var jo i grunn bare ute etter å høre om det var ANDRE som hadde vært i samme situasjon.

Takk for lykkeønskningene :) Ikke lenge til ul nå, så da skal jeg oppdatere dere :D

Jeg har lest at det som regel er mensterminen som stemmer.

Det kan være avvik i fosterets størrelse ved ul rundt uke 18. For min del stemte mensterminen, men de satte meg ikke igang. Jenta ble født 2 dager etter ul termin og barnepleier og jordmor sa at babyen nok hadde vært der over 2 uker på overtid. Hun var så skrukkete og tørr på hender og føtter.

6 uker var jo ganske mye da så du er nok kortere på vei enn du trodde, de tar ikke feil på over en mnd. Men du kan jo kanskje få sjekket senere også om du sier du er urolig for akkurat det. I tilfelle liksom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...