mandalay Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har virkelig hatt drømmebabyen som spiser godt, sover godt både om dagen og natten, og gråter generelt sett lite. Men plutselig den siste uken har hun blitt vanskelig å legge. Tann nr 3 og 4 er på vei, så jeg har gitt henne Dentinox. Men jeg tror ærlig talt ikke det er problemet. I skrivende stund har jeg forsøkt og legge henne i 1 time. Hun hyler, er urolig, setter seg opp i sengen og ser ikke ut til å ville sove i det hele tatt. Jeg har gått inn og ut av rommet for å roe henne ned, og for å vise at jeg er der. Har også tatt henne opp 2 ganger når jeg syntes det ble for ille. Hun roer seg ned da. Men har også forsøkt og latt henne skrive en liten stund. Noen som har opplevd det samme? Utrolig frustrerende når man er vant til en baby som elsker å sove, og som har sovet natten gjennom siden hun var 4 mnd gammel... Regner jo med at det er en fase, og at det blir bedre igjen. Men tenkte jeg skulle høre om det er noen kloke damer med gode råd her inne:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Når er siste blund for dagen? Jeg merker ihvertfall at jenta mi blir vanskelig å legge, med mye hyl og skrik og protester, hvis hun ikke har rukket å bli trøtt nok før legging- dvs hvis siste blund kommer for sent på dagen. Hun er 9 mnd gammel nå, og det ideelle her er ca 4,5 timer våken før legging. Hun må rett og slett "slites" litt ut før legging og bli skikkelig trøtt først, hvis ikke gidder hun ikke å sovne på kvelden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå